خبرگزاری کار ایران

دعوت عربستان از بحرین و عراق برای عبور از بحران حوادث سفارت منامه در بغداد

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۴۲۹

عربستان سعودی امروز- یکشنبه- هر دو کشور عراق و بحرین را به لزوم پایان دادن به بحران حوادث سفارت منامه در بغداد دعوت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، عربستان سعودی امروز- یکشنبه- از هر دو کشور عراق و بحرین خواست تا از بحران حوادث سفارت منامه در بغداد که در جریان آن پرچم بحرین به پایین کشیده شد، عبور کنند.

وزارت خارجه عربستان با انتشار بیانیه‌­ای اعلام کرد که ریاض تعرض به سفارت بحرین در بغداد را به شدت محکوم می‌­کند.

در این بیانیه آمده است که عربستان ضمن محکومیت شدید این حوادث که با ساده‌ترین قوانین عرف دیپلماتیک در تناقض بوده و تمام منشورها و معاهده­‌های بین المللی را زیر پا گذاشته است،  از موضع دولت عراق در قبال این حمله و تدابیر اتخاذ شده برای حمایت لازم از تضمین سلامت و امنیت هیأت دیپلماتیک بحرین استقبال می­‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان هر دو کشور عراق و بحرین به عبور از بحران موجود دعوت و بر حمایت ریاض از تلاش­‌های دو کشور برادر برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه تأکید شده است.

بحرین روز جمعه سفیر این کشور در بغداد را به منظور رایزنی پس از حمله به سفارت منامه توسط معترضان عراقی نسبت به کنفرانس بحرین فرا خواند و از دولت عراق خواست که از کارمندان و هیأت دیپلماتیک در سفارت حمایت و حفاظت کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز