خبرگزاری کار ایران

افزایش صد در صدی اقامت در واحدهای بومگردی آذربایجان غربی

کد خبر : ۷۷۹۴۰۹

مدیر کل میراث فرهنگی استان آذربایحان غربی از افزایش صد در صدی اقامت در واحدهای بومگردی استان خبر داد

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: ۲۶  تا ۲۹ مردادماه امسال دومین جشنواره ملی گردشگری در ارومیه برگزار می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته نخستین جشنواره ملی گردشگری با استقبال گرم مردم و گردشگران در ارومیه برگزار شد و بازخوردهای مثبتی داشت و توانست ارومیه را به عنوان مقصد گردشگری در کشور معرفی کند‌.

جباری افزود: در راستای جذب  گردشگر همایش بین‌المللی شمس تبریزی در خوی، جشنواره گیلاس در اشنویه و همچنین چندین جشنواره دیگر  در سال‌جاری با همکاری نهادهای مختلف برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد: برگزاری همایش‌ها زمانی مفید واقع می‌شود که سبب جذب گردشگر و افزایش اقامت مسافران شود.

جباری  با بیان اینکه سال گذشته سالی موفق در زمینه‌ کاوش‌های باستانی بود افزود:در سال گذشته لایه‌نگاری تپه باستانی بوکان، مسجد جامع ارومیه، آرامگاه شمس تبریزی و چندین موارد دیگر از جمله کاوش‌های باستان شناسی در  استان انجام گرفت.

جباری ضمن بیان اینکه استقبال از واحد‌های بوم گردی در ۳ ماهه سال جاری نسبت به ۳ ماهه اول سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافت است افزود: سال گذشته ۱۲۰۰ گردشگر از کشورهای ایتالیا، اتریش، فرانسه و استرالیا در واحدهای بوم گردی استان اقامت داشتند.

وی ادامه  داد:ارومیه،خوی، تکاب، ماکو دارای بافت تاریخی مصوب هستند که حفاظت از آن‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی تصریح کرد:امسال موزه کودک در ارومیه افتتاح شده و موزه‌های بانک، مدرسه و طب نیز با همکاری دستگاههای مربوطه در سال جاری  آغاز بکار خواهند کرد.

وی افزود: مجموعه فرهنگی-تاریخی شمس تبریزی خوی در زمینی به مساحت ۷ هزار متربع و زیر بنای ۲ هزار متر مربع در دست احداث است که در جریان‌سفر رئیس جمهوری ۲۰۰میلیارد ریال برای احداث  این پروژه تصویب شده است که در طول سال ۹۸ تخصیص پیدا خواهد کرد.

جباری ادامه داد: از ۱۹ تیر ماه نیز برنامه های فرهنگی به مناسبت دهه کرامت در جوار بناهای تاریخی استان برگزار خواهد شد و آغاز این برنامه ها ۱۹ تیر ماه، ساعت ۱۹ در سه گنبد(اوچ گونبز) ارومیه خواهد بود.

همچنین شصت وپنجمین مراسم مذهبی ارامنه در قره کلیسا چالدران مرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز