خبرگزاری کار ایران

گروه کُهن «فسانه و باد» را به صحنه می‌برد

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۳۹۳

گروه موسیقی «کهن» به آهنگسازی کامیار فانیان و خوانندگی سجاد مهربانی تازه‌ترین کنسرت خود را روزهای سیزدهم و چهاردهم تیرماه در اصفهان برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، گروه موسیقی «کُهن» ساعت ۲۱ در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در موزه هنرهای معاصر اصفهان به صحنه می‌رود. آثار این اجرا را کامیار فانیان آهنگسازی کرده و سجاد مهربانی اجرای آوازها را برعهده دارد.

کامیار فانیان، درباره جزئیات این اجرا توضیح داد: این کنسرت در کنار بخش‌های آوازی، شامل چهار تصنیف و یک پیش‌درآمد است که در دستگاه‌های «همایون» و «ماهور» نواخته می‌شوند. نخستین قطعه این کنسرت پیش‌درآمدی با ریتم هفت‌تایی است که از قطعات نواخته شده با سرنا و نقاره در منطقه‌ قشقایی فارس اقتباس شده است. ضمن اینکه در ادامه آوازی با شعری از سعدی را اجرا می‌کنیم. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته ما در کنسرت تصنیف «فسانه و باد» با شعری از رودکی را به مخاطبان ارائه می‌دهیم. ریتم این قطعه ده‌تایی است. این ریتم در میان مردمان کرد و ترکمن رایج است. در ادامه قطعه «عاشقم اما نمی‌گویم کجا» با شعری از سروده‌های جامی را اجرا خواهیم کرد. این تصنیف در دستگاه همایون ساخته شده است. در ادامه نیز تصنیف «به دست غم گرفتارم» روی شعر عراقی اجرا می‌شود.

وی افزود: این کنسرت به همت شرکت «ترانه داوودی کهن» در موزه هنرهای معاصر اصفهان اجرا و به صورت تصویری ضبط می‌شود. که این تصویربرداری بهانه‌ای برای تولید آلبومی تصویری با عنوان «فسانه و باد» است.

کامیار فانیان آهنگساز و نوازنده سه‌تار، سجاد مهربانی آواز، جاوید ابراهیم‌پور نوازنده نی، سامان صادقیان نوازنده رابم و سجاد منصوری نوازنده تنبک اعضای گروه «کهن» در این کنسرت را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز