خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

سرعت وزش باد در سیستان و بلوچستان به 95 کیلومتر بر ساعت در روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۳۷۴

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد در این استان به 95 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: بر اساس آخرین الگوهای پیش یابی و مدل‌های جوی در ادامه وزش باد های 120 روزه، از سه شنبه سرعت باد در شمال استان افزایش می یابد و به تناوب تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: سرعت باد 70 تا 90، گاهی بیش از 95 کیلومتر برساعت برآورد می شود و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی شمال استان به ویژه زاهدان به زابل از پیامدهای این وزش باد است.
 
رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در این مدت در نواحی مرکزی افزایش غبار و باد وگرد وخاک با شدت کمتر پیش بینی می شود.
 
ملاشاهی گفت: با شمالی شدن جریانات انتظار می رود از روز چهارشنبه دمای هوا در غالب نقاط استان به ویژه نیمه شرقی حدود 4 تا 7 درجه کاهش یابد.
 
وی تصریح کرد: از امروز تا روز سه شنبه افزایش تدریجی دمای هوای در غالب نقاط استان آغاز می شود به طوریکه انتظار می رود در برخی نواحی غربی بیشینه دمای هوا به حدود 50 درجه سلسیوس برسد.
 
ملاشاهی  افزود: امروز و فردا بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات جنوب شرق پیش بینی می شود که احتمال رگبارهای پراکنده در این مناطق به ویژه در محدوده نیکشهر تا راسک و مهرستان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز