خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

برگزاری جشنواره تولیدات بومی و کباب گرجی محله در بهشهر / زمان برگزاری 11 تا 14 تیرماه

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۵۳۴

جشنواره تولیدات بومی و کباب گرجی محله با هدف حمایت از تولید ملی در روستای گرجی محله بهشهر در استان مازندران برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، دومین جشنواره استانی تولیدات بومی و کباب روستای گرجی‌محله در حالی در آستانه دومین سال برگزاری است که توجه به تولید ملی یکی از مهمترین اولویت های این جشنواره است.

معرفی ظرفیت های شهرستان بهشهر و پتاسیل های اختصاصی در روستای گرجی محله، ایجاد نشاط اجتماعی و بسترسازی رونق تولید از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره از سوی رئیس شورای اسلامی روستای گرجی محله عنوان شد.

برگزاری جشنواره های مختلف کشاورزی و تولیدات بومی و محلی در سال های اخیر به یک کار مشترک در برخی از شهرها و روستاهای کشور تبدیل شده است و مسئولان و دست اندرکاران تلاش دارند تا با برگزاری این جشنواره ها در حقیقت اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کرده و به توسعه اقتصادی برسند.

در این راستا استان مازندران هم در برگزاری جشنواره های مختلف کشاورزی و تولیدات محلی و بومی سرآمد است و از شرق تا غرب استان، در فصول مختلف شاهد برگزاری جشنواره‌های مختلف گل محمدی دودانگه، برنج آمل،  نیشکر بهنمیر، تمشک نکا، انار بهشهر، انجیر گلوگاه، هلو نکا از جمله این جشنواره هاست و البته برگزاری جشنواره تولیدات بومی و کباب روستای گرجی محله، انگار با اسم کبابش در این روزها وسوسه انگیز شده است.

 بیژن محمدی رئیس شورای اسلامی روستای گرجی‌محله با اشاره به برگزاری دومین جشنواره استانی تولیدات بومی و کباب گرجی محله، زمان برگزاری این جشنواره خوشمزه را 11تا 14تیرماه در روستای گرجی محله بهشهر عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به شعار سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری و سال رونق تولید تلاش داریم تا این جشنواره در راستای حمایت از تولیدات بومی و محلی، رونق تولید و  توسعه اقتصادی و فرهنگی برگزار ‌شود‌.

محمدی با اعلام اینکه افتتاحیه این مراسم ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه برگزار می شود؛ خاطر نشان کرد: 100غرفه محصولات بومی و محلی و محصولات سنتی 30 غرفه عرضه کباب با قیمت مصوب در حاشیه این جشنواره در قالب نمایشگاه برپا می شود.

رئیس شورای اسلامی روستای گرجی محله گفت: سال گذشته 20هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند و امسال پیش بینی 50هزار نفر شده و مکان حضور افراد و پارکینگ خودروها و اقامت مهیا شده است.

محمدی افزود: با توجه به برپایی تورهای گردشگری در جنگل و اماکن تاریخی و میراثی شهرستان بهشهر، اقامتگاه‌های مختلفی برای اسکان مسافران غیربومی در نظر گرفته شده است. 

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت شهرستان بهشهر به لحاظ بوم‌گردی و گردشگری در سطح استان و کشور و موقعیت بی‌نظیری که در اختیار دارد، تلاش دلریم تا در این مدت جشنواره داشته ها و ظرفیتهای تاریخی، میراثی، طبیعی و  فرهنگی اجتماعی و اقتصادی را به جامعه بشناسانیم و این مهم در گرو همراهی فعالان رسانه است.

وی معرفی توانمندی اقتصادی فرهنگی هنری و ورزشی شاخص روستا، ترویج دستاوردهای بومی، تولید و اشتغال در زمینه های مختلف، توسعه و عرضه محصولات با حفظ اصالت بومی، معرفی پتانسیل‌های گردشگری و معرفی صنایع دستی و آداب و سنن محلی و همچنین معرفی موسیقی اصیل مازنی را بخشی از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

امیر رخت اعلا ، دبیر اجرایی دومین جشنواره کباب گرجی محله هم در سخنانی با اشاره به توانمندی های مختلف روستای گرجی محله گفت: در کنار توجه به ظرفیت های فرهنگی و مانگار، توجه به اقتصاد روستا هم مهم است و ماحصل برگزاری نخستین جشنواره کباب گرجی در سال گذشته،  بالغ بر ١۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی گفت: با توجه به سال رونق تولید تاکید ما بر استفاده از ظرفیت های داخلی و عرضه محصولات بومی است و در همین راستا یکی از شرایط اصلی عقد قرارداد با غرفه‌داران ارائه محصولات بومی، محلی و سنتی و ایرانی در این جشنواره است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد قانونی اعمال می‌شود‌.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز