خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

بازگشت 159واحد تولیدی تحت تملک بانک‌ها 9 هزار اشتغال را در استان احیا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۲۹۴

استاندار البرز با اشاره به اینکه تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی در البرز برای رونق تولید، ثبات و ایجاد اشتغال صرف می‌شود، گفت: بازگشت 159 واحد تولیدی تحت تملک بانک ها در البرز 9 هزار اشتغال را احیا می کند.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی ظهر امروز در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، مدیران بانک ملی با اشاره به اینکه مسئولان بخش خصوصی و دولتمردان استان با عزم جدی درصدد رفع موانع مسیر سرمایه گذاران و مولدان البرز هستند، افزود: برگزاری جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به طور منظم و منسجم در استان با اتخاذ مصوباتی اجرایی و عملیاتی برای تحقق رونق تولید اقدام می‌کنیم.

استاندار البرز با بیان اینکه در حوزه های تولید دارو، قطعات خودرو و مواد غذایی حرف های بسیاری در کشور داریم، افزود: تیم اقتصادی البرز تلاش های مضاعفی دارد تا از ظرفیت ها و امکانات موجود در استان در جهت رونق هر چه بیشتر اقتصادی استان و در تعاقب آن کشور بهره برداری کند، که یکی از اهم این فرصت ها، فرودگاه کارگو پیام است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری ظرفیت های فراوانی برای بهره برداری داریم عنوان کرد: استقرار 190 شرکت دانش بنیان و بسیاری فرصت هایی از این دست در البرز بعنوان قطب علم و فناوری فضای متفاوتی را نسبت به سایر استان ها فراهم کرده است.

شهبازی گفت: البرز پس از تهران رتبه دوم مهاجرپذیری را در کشور دارد و به دلیل رونق تولید و اشتغال در این استان، مردم از سراسر کشور برای دستیابی به اشتغال این استان را برای سکونت انتخاب می کنند که باید تدابیر لازم با توجه و اعتبارات ملی برای پذیرایی از این جمعیت اندیشیده شود.

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره 18 سهم البرز هزار و 800 میلیارد تومان است که برای 7 بخش در نظر گرفته شده و اکنون تنها بخش کشاورزی موفق به جذب بخشی از این اعتبارات شده است.

استاندار البرز ادامه داد: اکنون 159 واحد تولیدی البرز تحت تملک بانک ها قرار دارد که در صورت بازگشت آنها به چرخه تولید برای حدود 9 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی گفت: البرز با سرعت در مسیر اشتغال زایی و رونق تولید است که آغاز بکار رسمی اولین شهرک تخصصی دارویی صنعتی برکت و آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک گلخانه ای استان از جمله این اقدامات است که ظرف دو هفته اخیر رقم خورده است.

شهبازی افزود: با همراهی بانک ها می توانیم بستر فعالیت های بخش خصوصی را بیش از پیش در البرز فراهم کنیم چرا که بر این باور هستیم که البرز تاثیر بسزایی در خدمات رسانی در عرصه های ملی دارد.

استاندار البرز گفت: با بررسی در حوزه کارگری و کارفرمایی البرز به این نتیجه می رسیم که تسهیلات دریافتی از سوی واحدها در امر توسعه و ایجاد و ثبات اشتغال صرف می شود.

وی افزود: فرمانداران باید در شهرستان ها نسبت به تشکیل کارگروه تسویه اقدام کنند چراکه ضرورت دارد تسهیلات پرداخت شده به سیستم بانکی بر اساس تعهدات واحدها بازگردد تا سایر واحدها نیز از این امکان مهم بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز