خبرگزاری کار ایران

مسیری هموار برای فعالیت شرکت‌های گردشگری در ایران

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۲۱۸

گفت‌وگو با یکی از مدیران شرکت سرمایه گذاری هلندی در زمینه آی تی و رزرو هتل، درباره نتیجه بررسی‌های وی از وب سایت‌های ایرانی.

روبن ون استالز یکی از مدیران بخش هلندی شرکت سرمایه گذاری Angel Investment Network در که در زمینه شرکت‌های نوین و استارت آپ سرمایه گذاری می‌کند، طی سفری که با هدف شناخت بازار آی تی گردشگری ایران داشت در گفت و گویی گرم با خبرنگار ما به نکات بسیار جالب، صریح و بی پرده اشاره کرد که جای بسیار تعمق و تفکر دارد.

استالز درباره فعالیت اصلی شبکه آنجل و چرایی سفر به ایران گفت: من شخصا متخصص شرکت های گردشگری و رزرواسیون هتل هستم و برای سرمایه گذاری بر روی این شرکت ها فعالیت می کنم، ما در آنجل بدنبال شرکت‌های تازه تاسیس با ایده های خوب هستیم که نیازمند حمایت هستند و از این طریق ما به سودی دو طرفه خواهیم رسید.

وی درباره نوآوری و جذاب بودن  شرکت های الکترونیک گردشگری و رزرواسیون هتل در ایران افزود: در ابتدا برای من بررسی شرکت های گردشگری ایرانی بسیار جالب بود، و باید بگویم که رصد این همه سایت موفق که با گستردگی تبلیغ می‌کنند هیجان انگیز بود، فکر می کنم دلیل رونق بازار آن عدم وجود شرکت‌های بزرگ بین المللی و خصوصا آمریکایی در ایران است که راه رو برای پیشرفت شرکت های کوچک ایرانی باز گذاشته است.

استالز در پاسخ به این سوال که آیا با شرکتی در ایران به توافق رسیده اید و در آینده برای فعالیت در ایران برنامه ای دارید گفت: در این مرحله من فقط به بررسی پرداخته‌ام و در این چند روز فرصت صحبت با شرکتی در ایران پیدا نکرده‌ام ، ولی باید گفت که؛ بازار وبسایت های گردشگری ایران بازار بسیار عجیبی است و من به مسائل عجیبی برخورد کرده‌ام که می بایست با همکارانم در میان بگذارم.

وی درباره تحلیل کلی خود از وب سایت‌های رزرواسیون هتل ایرانی بعنوان کارشناسی که آنها را رصد میکند، گفت: به نظر من وب سایت‌های ایرانی رزرو هتل به دو دسته تقسیم شده اند، دسته اول که تنها شامل یک سایت می‌شود، آن هم سایت هتل یار نام دارد، آن طور که هتل ها می گویند اولین سایت ایرانی در این زمینه است و ظاهرا با سابقه بوده و مشتریان ثابتی که در طی سال‌ها فعالیت خود پیدا کرده، و دربین هتل‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار است .

در این سایت امکانات خوبی دیده‌ام، که حتی در نسخه های آمریکایی وجود ندارد و ظاهرا در سراسر حیات این شرکت ابداعات بسیار خوبی انجام شده ، مثلا تنها سایتی در ایران است که تمام عملیات رزرو، لغو و انواع تغییرات در رزرو بصورت آنلاین توسط کاربر در آن انجام میگیرد که برای من بسیار جالب بود. ولی این سایت هم تا رسیدن به استانداردهای بین المللی فاصله زیادی دارد.

شاید عجیب به نظر برسد ولی دسته دوم سایت‌هایی هستند  که تنها از روی هتل یار تقلید می کنند، این سایت‌ها که برخی از آنها چندین برابر درآمد خود تبلیغات گوگل ادوردز و تبلیغات دیگری دارند و این هزینه کردن برای تبلغ تنها ایده ای است که بجز کپی برداری از هتل یار انجام می‌دهند . و همچنین در این میان سایت‌هایی هستند که چون هزینه تبلیغاتی همانند بقیه را ندارند کلا استراتژی خود را تقلید از هتل یار قرار داده اند.

در این گفت و گو کاملا مشخص بود که روبن ون استالز شیفته سایت هتل یار شده‌و احتمالا این شرکت را برای سرمایه گذاری در نظر گرفته‌ا است، وی درادامه درباره پیش بینی شخصی خود از از آینده بازار گردشگری، رزرواسیون و شرکت‌های موجود در آن بعد از برداشته شدن تحریم ها گفت: تاجران هلندی یک ضرب المثل دارند که می گوید؛ (اولی همان آخری خواهد بود)، لذا فکر نمی‌کنم بجز مجموعه هتل یار شرکت دیگری حتی آنهایی  که هزینه بسیاری برای تبلیغات انجام میدهند، شانس زیادی را در زمان برداشته شدن تحریم ها داشته باشند همچنین باید تاکید کرد که، اگر همکاری شرکت آنجل با هتل یار شکل بگیرد احتمال موفقیت این شرکت چند برابر خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که نصیحت شما بعنوان یک مدیر موفق به اشخاصی که قصد ورود به این عرصه را دارند چیست افزود: البته من خود را موفق نمیدانم، نصیحت من به کسانی که در نظر دارند در این حوزه شروع به فعالیت کنند این است که؛ نو آوری در ارائه خدمات خوب به مشتری می تواند  موفقیت کامل را تضمین کند و همیشه تقلید از یک مجموعه پیشرو باعث موفقیت بیشتر همان مجموعه و شکست خوردن مجموعه های تقلید کننده در دراز مدت میشود.

 

استالز در پایان گفت و گو درباره سفر بعدی خود به ایران اینگونه توضیح داد که: در سفر بعدی قطعا در کنار همسر و فرزندانم به ایران خواهم آمد، چراکه  ایران عین دارا بودن جذابیت‌های زیبای طبیعی و تاریخی بسیار امن هم است، باید اعتراف کنم با وجود اینکه خودم یکی از فعالین صنعت گردشگری هستم، شناختم و برداشت شخصی‌ام از ایران درست نبوده است و چیزهایی غیر از اینکه در حال حاضر نظاره گر آن هستم را شنیده بودم، اما باید بگویم که وقتی به کشورم برگردم تمام تلاشم را خواهم کرد تا درباره جذابیت و امنیت ایران تبلیغ کنم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز