خبرگزاری کار ایران

صدور کیفرخواستِ متهمان کارخانه قند یاسوج

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۶۹۱

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از صدور کیفرخواست برای هفت متهم پرونده کارخانه قند یاسوج و همچنین درخواست استرداد این واحد صنعتی به سهامدار سابق (بانک تجارت) خبر داد.

به گزارش ایلنا، «مهرداد کرمی» در برنامه خبری شب گذشته شبکه محلی دنا، بدون اشاره به توضیحات بیشتر در مورد محتوای پرونده کارخانه قند یاسوج اظهار داشت: این پرونده حاوی حدود ۲ هزار صفحه کار تحقیقاتی عمیق در ابعاد مختلف است که روز گذشته با صدور کیفرخواست برای متهمان به دادگاه ارسال شد.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت و مطالبه عمومی و رسانه‌ای در خصوص پرونده کارخانه قند یاسوج، کار تحقیقاتی آن نیز با دقت، حساسیت و ظرافت و با مشارکت ضابطان قضائی، سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات تکمیل شد و با تأیید دادستان مرکز استان صدور کیفرخواست اعلام شده است.

وی همچنین به برخی موارد اتهامی متهمان این پرونده اشاره کرد و گفت: تحقیقات نشان داده که تخلفات در فرآیند واگذاری کارخانه از جمله جعل اسناد مشهود بوده و دادسرا نیز با ادله کافی و استناد به مدارک و اسناد موجود اقدام به صدور رأی کیفرخواست و استرداد کارخانه کرده است.

صدور دادخواست برای پرونده پتروشیمی سقاوه مارگون

دادستان یاسوج همچنین به دیگر پرونده کلان قضائی دار استان اشاره کرد و گفت: پرونده پتروشیمی سقاوه مارگون (بویراحمد) نیز در راستای احقاق حقوق عامه با صدور دادخواست دادستانی یاسوج مبنی بر استرداد زمین منابع ملی واگذار شده در محل پیش‌بینی شده اجرای طرح به دادگاه حقوقی ارسال شده است.

کرمی یادآور شد: دادخواست این پرونده از سوی دادستانی یاسوج اسفند سال گذشته تقدیم دادگاه حقوقی شده و نخستین جلسه دادگاه آن برگزار شد که به زودی حکم دادگاه صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: البته پای برخی دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در واگذاری زمین‌های ملی از جمله کمیسیون واگذاری طرح‌های غیر کشاورزی در این پروند ه نیز دخیل است و دادگاه نیز برخی از مدیران مربوطه را احضار خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز