خبرگزاری کار ایران

مهرداد کرمی:

ارتباط مستقیم جرائم مواد مخدر، سرقت‌ و نزاع‌ در کهگیلویه و بویراحمد با بیکاری

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۶۰۹

دادستان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش عمده‌ای از انواع جرائم در استان با مقوله بیکاری مرتبط است.

به گزارش ایلنا، مهرداد کرمی در نشست کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده بخش عمده جرائم در زمینه مواد مخدر، سرقت‌ها و نزاع‌ها در این استان ارتباط مستقیمی با بیکاری دارد.

وی افزود که تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی می‌توانند تا حد قابل ملاحظه‌ای به باز شدن گره بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد کمک کرده و نرخ بیکاری 13.3 درصدی کنونی استان را کاهش دهند.کاهش معضل بیکاری در این استان مستلزم عزم و همت جدی مسئولان اجرایی است.

کرمی عنوان کرد که بانک‌های عامل و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد باید برای کاهش معضل بیکاری در این استان همکاری بیشتری کنند.

رئیس محاکم عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز بدون اشاره به تعداد، گفت که بیشترین پرونده‌های حقوقی در این استان مربوط به مطالبات معوق بانکی است.

حسن نگین‌تاجی اظهار داشت: اغلب بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مسائل حقوقی چندان مطلوب عمل نکرده و برای گرفتن مطالبات معوق از افراد ورشکسته اقدام خاصی انجام نمی‌دهند.

وی افزود: محاکم عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد بخش عمده‌ای از پرونده‌های اعلام ورشکستگی افراد دریافت کننده تسهیلات بانکی در این استان را نمی‌پذیرند.

نگین‌تاجی بیان کرد: گاهی اوقات افراد ورشکسته در کهگیلویه و بویراحمد به ازای بدهی خود ملکی را به بانک‌های عامل استان معرفی کرده و پس از برگزاری مزایده نیز خریدار پیدا نمی‌شود.

وی عنوان کرد: بانک براساس قانون می‌تواند با قیمت مشخص آن ملک را تصاحب کند اما بسیاری از مسئولان بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بی‌اطلاعی از موارد قانونی از گرفتن ملک خودداری کرده و ملک نیز به صاحب آن برمی‌گردد و به همین دلیل حقوق بیت‌المال هدر خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز