خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین خبر داد:

اجرای نسخه الکترونیک در ۳۰ درصد داروخانه ها و آزمایشگاه ها/ قزوین، پایلوت اجرای طرح نسخه الکترونیک در کشور/ مطالبات اردیبهشت داروخانه ها، در روزهای آینده پرداخت می شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۵۲۴

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: در گام اول قرار است ۳۰ درصد مراکز درمانی، داروخانه ها، پزشکان عمومی تحت پوشش خدمات نسخه الکترونیک قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، قاسم بهرامی در نشست هم اندیشی با رسانه های گروهی استان قزوین که در اداره کل بیمه سلامت قزوین برگزار شد؛ با اشاره به گسترش بیمه سلامت در کشور بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر از جمعیت ایران تحت پوشش بیمه سلامت است که ۸۵ درصد آن برای خدمات درمانی خود هزینه ای پرداخت نمی کنند.

وی گفت: تامین این هزینه در شرایط اقتصادی کشور، که دولت نیز با مشکلات اعتباری مواجه شده بسیار سخت است اما با رویکرد دولت این موضوع در اولویت قرار دارد.

خدمات رایگان بیمه سلامت به بیش از 4 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان

بهرامی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن مددجویان کمیته امداد اظهار کرد: در سال جاری تفاهم نامه ای بین سازمان بیمه سلامت و کمیته امداد امام(ره) کشور امضا شد تا یک میلیون نفر از مددجویان این نهاد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند که با اجرای این طرح در استان قزوین،۱۳ هزار مددجو به جمع بیمه شدگان اضافه شدند و تاکنون ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از بیمه شدگان کمیته امداد با تبدیل کارت مددجویی خود به دفترچه بیمه سلامت، تحت پوشش خدمات رایگان درمانی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به مزایای استفاده از دفترچه بیمه سلامت افزود: تمامی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان قزوین برای دریافت دفترچه بیمه سلامت رایگان به ادارات بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان که در سطح استان پیش بینی شده است مراجعه کرده و از این خدمات برخوردار شوند.

بهرامی در ادامه تصریح کرد: در سطح کشور ۴۸۰ میلیارد تومان برای پوشش بیمه سلامت مددجویان پیش بینی شده که سهم استان قزوین ۵ میلیارد تومان است که سالانه به این کار اختصاص داده می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین اضافه کرد: با اجرای این طرح ضمن تکریم مددجویان دیگر هیچ تفاوت و تبعیضی برای ارائه خدمات درمانی بین مددجویان و سایر گروههای جامعه نیست و افراد تحت پوشش می توانند از مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی و بخش خصوصی هم استفاده کنند.

بهرامی اظهار کرد: در کشور همه باید تحت پوشش یک نهاد بیمه ای قرار گیرند در حالی که امروز حدود ۱۸ شرکت درمانی داریم که باید برای رفع این هم پوشانی اقدام کرده و با کسانی که چند دفترچه دارند برخورد نمود.

مدیرکل بیمه سلامت تصریح کرد: در بیمه های درمانی باید برنامه ها یکسان شود و سیستم ارجاع نیز تداوم یابد که در حال حاضر روستائیان در مراکز درمانی در روستاها هیچ مشکلی ندارند و سیستم ارجاع انجام می شود و با اجرای بیمه سلامت یک گام در گرفتن خدمت به جلو رفته ایم و دسترسی به خدمات درمانی روان و گسترده تر شده است.

اجرای پایلوت نسخه نویسی الکترونیکی در قزوین

بهرامی در ادامه از اهمیت اجرای نسخه الکترونیکی خبر داد و گفت: برای حذف کاغذ از حوزه سلامت و صرفه جویی در هزینه ها، طرح نسخه نویسی الکترونیک در کشور کلید خورده و در استان قزوین نیز این طرح به صورت پایلوت و آزمایشی در شهر محمدیه اجرا می شود.

وی اضافه کرد: این طرح در درمانگاه های ملکی آغاز شده و از این پس قرار است پزشکان عمومی تعیین شده به جای نوشتن دارو در دفترچه بیمه، آن را در سامانه ثبت کنند و بیمار به هر داروخانه و یا درمانگاه تحت پوشش که مراجعه کند این پرونده در اختیار است و با کد ملی می توان نسبت به تحویل دارو اقدام کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: در گام اول قرار است ۳۰ درصد مراکز درمانی، داروخانه ها، پزشکان عمومی تحت پوشش خدمات نسخه الکترونیک قرار گیرند اما در در دراز مدت دفترچه های بیمه حدف شده و با کد ملی همه خدمات درمانی و دارویی به مردم ارائه خواهد شد که این کار به تسریع در خدمات رسانی و کاهش هزینه ها منجر می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای صدور یک دفترچه کاغذی ۱۸ برگی حدود ۵ هزار تومان هزینه کاغذ و ۴ هزار تومان به عنوان کارمزد و در مجموع حدود ۹ هزار تومان هزینه می شود که صدور سالانه ۲۰ میلیون جلد دفترچه بیمه بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

بهرامی گفت: همچنین در حال حاضر در بیمارستان های دانشگاهی و دولتی مشکلی برای اجرای نسخه الکترونیک نداریم و این کار از شهر محمدیه آغاز شده و بتدریج در سایر شهرها اجرا می شود.

وی در ادامه گفت: موضوع پوشش بیمه زندانیان از دیگر برنامه های امسال است که با امضای تفاهم نامه بین سازمان های بیمه سلامت و امور زندانها همه مددجویان و خانواده های آنها تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین ادامه داد: در استان قزوین در مجموع ۲۶۰ هزار نفر شامل ۷۲ هزار نفر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و ۱۸۸ هزار نفر در روستاها تحت پوشش بیمه سلامت هستند که در این میان ۵۷ هزار نفر بیمه کارمندی و ۱۳۷ هزار نفر بیمه رایگان هستند.

وی اظهارداشت: تمامی مطالبات بیمه ای بیمارستانهای دولتی، دانشگاه علوم پزشکی تا پایان آذرماه ۹۷ تسویه شده و مطالبات دی ماه سال قبل به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

بهرامی اضافه کرد: به دانشگاه علوم پزشکی قزوین حدود ۹۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم که ۷۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین یادآور شد: سالانه حدود ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی دولت به بخش بیمه ای پرداخت می شود که سال گذشته در استان ۱۳۸ میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شد.

بهرامی یادآورشد: همچنین مطالبات بیمارستان های خصوصی تا دی ماه سال ۹۷ به صورت علی الحساب و آذر ماه تسویه شده و داروخانه های خصوصی تا آذرماه ۹۷ تسویه و بقیه بخش های سرپایی تا آبان سال قبل تسویه شده است.

‌قاسمی اضافه کرد: مطالبات اسفند و بهمن بیمارستانهای دولتی هنوز بدهکار هستیم و از بودجه امسال هم مطالبات فروردین بیمارستانهای دانشگاه ها و بخش خصوصی به صورت علی الحساب داده شده و داروخانه ها در فروردین ۹۸ تسویه شده است.

وی گفت: مطالبات اردیبهشت ماه سال ۹۸ داروخانه ها در روزهای آینده پرداخت می شود و بقیه مراکز فروردین ماه نیز پرداخت شده و اردیبهشت بزودی تسویه می شود. مطالبات امسال را به روز کرده ایم و از سال قبل ۲۰ میلیارد تومان بدهی باقیمانده که برای آن هم برنامه ریزی لازم صورت می گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز