خبرگزاری کار ایران

رضا رحمانی:

تلاش می‌کنیم واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به جایگاه حقیقی خود نزدیک شوند

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۴۷۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش داریم واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به جایگاه حقیقی خود نزدیک شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل امروز در مجلس شورای اسلامی سوال خود را از وزیر صمت در رابطه با اقدام این وزارتخانه در مورد بنگاه‌های کوچک و متوسط مطرح کرد.

رضا رحمانی در پاسخ به این سوال گفت: ما زمانی که از صنایع کوچک و متوسط صحبت می‌کنیم در حقیقت ۹۲ درصد واحدهای صنعتی را مد نظر قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به جایگاه صنایع کوچک و متوسط در کشور گفت: ایجاد امکانات و توسعه ظرفیت آنها در شرایط جدید از لحاظ اقتصادی و فناوری مورد نظر است. ما این امر را در وزارت صمت به عنوان یک موضوع مهم در قراردادها و پیمان‌ها قرار داده‌ایم. در این زمینه به حوزه میدانی این امر ورود داریم و سعی کردیم از منابع موجود حداکثر استفاده را ببریم.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: تلاش داریم واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به جایگاه حقیقی خود نزدیک شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:‌ ما تاکنون امکانات و منابعی نداشتیم که این واحدها را به جایگاه واقعی خود برسانیم اما امروز با توجه به نقش این صنایع جدی هستیم و همکاران بنده با علاقه و اعتقاد به این موضوع در جهات مختلف برای تحقق این امر برنامه‌ریزی می‌کنند.

رحمانی خاطرنشان کرد: ما طرح رونق تولید را مدنظر داریم و تبصره ۱۸ در این خصوص به اشتغالزایی کمک می‌کند طرح رونق تولید که من توفیق اجرای آن را دارم به عنوان یکی از طرح‌هایی است که در حوزه صنایع کوچک و متوسط قرار دارد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ارائه تسهیلات برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط گفت: برخی واحدها از این واحدها مستثنی شده‌اند که از جمله آن می‌توان به واحدهایی که چک برگشتی داشتند را شامل می‌شود. هم اکنون ستادهای تسهیل در همه استان‌ها تشکیل شده و به صورت فعال جلسه دارند که از این واحدها حمایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز