خبرگزاری کار ایران

درخواست یک تشکل دانشجویی از دادستان برای احقاق حقوق کارگران حوادث اخیر معادن زغال سنگ البرز شرقی

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۱۵۰

یک تشکل دانشجویی در شاهرود با انتقاد از تکرار حوادث کار در معادن زغال سنگ این شهرستان، در نامه‌ای از دادستان استان درخواست کرد پیگیر حقوقی و قانونی حوادث پیش آمده برای تعدادی از معدنچیان معدن زغال سنگ البرز شرقی در شهرستان شاهرود باشد.

به گزارش ایلنا، متن نامه تشکل "عدالتخواه قسط شاهرود" خطاب به شریف ابراهیمی (دادستان  استان سمنان) به شرح زیر است:

همانطور که انشاءالله مستحضرید با توجه به واگذاری شرکت معادن ذغال سنگ البرز شرقی شاهرود به بخش خصوصی، خبر‌ها حاکی از عدم ایمنی و نبود تدابیر لازم جهت حفظ سلامت کارگران معادن است؛ به گونه‌ای که در هفته گذشته در دو حادثه جداگانه منجر به جان باختن ۳ نفر از کارگران معدن ذغال سنگ طزره درتاریخ ۲۳ و ۲۶ خرداد ماه سال جاری شده است و به علاوه دو کارگر پیمانکاری این واحد معدنی دچار مصدومیت شده‌اند. بنا بر پیگیری صورت گرفته از کارگران معادن ذغال سنگ البرز شرقی تکرار اینگونه حوادث در این واحد معدنی در نتیجه کاهش نظارت بازرسین اداره کار و بخش ایمنی معدن صورت گرفته است.

مسئول ایمنی هر معدن که نظارت بر ایمنی عملیات معدن را به عهده دارد توسط مسئول یا سرپرست معدن به این سمت منصوب می‌شود. طبق ماده ۶۵ آئین نامه اجرائی قانون معادن، ضوابط و حدود صلاحیت مسئول ایمنی از طریق وزارت کار و امور اجتماعی با هماهنگی وزارت صنایع و معادن تعیین می‌شود. طبق این آیین‌نامه مسئولیت سلامت و جان کارگران نه تنها برعهده شرکت معادن البرز شرقی بلکه برعهده وزارت کار و وزارت صنایع و معادن نیز بوده و هست و نیازمند پیگیری در اسرع وقت به عنوان مدعی‌العموم می‌باشد.

با توجه به اینکه سابقا نیز شاهد سوءمدیریت و عدم نظارت بر شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی و شرکت‌های خصوصی بوده‌ایم، تشکل عدالتخواه قسط شاهرود از جنابعالی به عنوان مدعی‌العموم انتظار دارد تحت عنوان وظیفه، در پی احقاق حقوق کارگران مظلوم این معدن با جدّیت و قاطعیت تمام به این مسئله مهم ورود کرده و در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به مسئله فوق دستورات لازم را صادر فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز