خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران شهرداری کوت عبدالله به سکوت مسئولان/ شهردار: من هم سه ماه است که حقوق دریافت نکرده‌ام

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۱۰۴

کارگران پیمانی شهرداری کوت عبدالله بار دیگر به تعویق مطالبات مزدی‌شان و نداشتن امنیت شغلی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شهرداری کوت عبدالله بارها به تعویق  مطالبات مزدی‌ خود و نداشتن امنیت شغلی اعتراض کرده‌اند. آنها بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالبات‌شان را دلیل این اعتراض عنوان کرده‌اند. به گفته آنها، تاکنون مسئولان استانی و شهرستانی پیگیر مطالبات کارگران شهرداری کوت عبدالله نبوده‌اند.

معترضان که در بخش فضای سبز شهرداری کوت عبدالله کار می‌کنند، خواستار دریافت دو تا سه ماه حقوق معوقه و تامین امنیت شغلی‌ خود هستند.

کارگران می‌گویند بی‌توجهی کارفرمایان شرکت‌های پیمانکاری به پرداخت مطالبات کارگران عامل اعتراض آنها بوده است.

بر اساس ادعای کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله، پیمانکار حقوق بهمن پارسال را به آنهاپرداخت کرده و از حقوق اسفند تنها یک میلیون تومان به صورت علی‌الحساب واریز شده است.

به گفته این کارگران، بی‌توجهی مسئولان شهری و ادارات کار به وضعیت کارگران فضای سبز و خدماتی که مشکلات صنفی زیادی با پیمانکاران دارند، باعث ایجاد ناامیدی در میان کارگران شده است.

آنها در ادامه گفتند: نداشتن احساس مسئولیت و بی‌توجهی برخی مسئولان به استیفای حقوق کارگران حوزه خدمت‌شان باعث شده مشکلات این کارگران همچنان پابرجا بماند و کارگران نتوانند به حقوق اولیه صنفی خود دست یابند.

 نواب حاجیان سعید (شهردار کوت عبدالله) در خصوص مطالبات کارگران شهرداری این شهر گفت: به عنوان شهردار این شهر سه ماه است که حقوق دریافت نکرده‌ام، در تمام کشور شرایط پرداخت ارزش افزوده به شهرداری‌ها مناسب نیست و از آنجا که شهرداری کوت عبدالله… درآمدی ندارد و وابسته به این اعتبارات است، پرداخت حقوق به تعویق می‌افتد.

نواب حاجیان سعید ادامه داد: حتی شهرداری اهواز نیز که درآمد دارد هنوز حقوق اردیبهشت را به کارگران خود پرداخت نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز