خبرگزاری کار ایران

ذوالقدر در گفت‌وگو با ایلنا:

فردا ایرادات لایحه تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج با مردان خارجی را بررسی می‌کنیم/ باید پاسخ درستی به افکار عمومی بدهیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۵۷۳

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج با مردان خارجی، گفت: آقای کدخدایی درباره این لایحه گفتند با کلیات مشکلی نداریم و دو مورد در جزئیات ایراداتی است که به مجلس فرستاده شد.

سید فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره رد لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج با مردان خارجی گفت: ما هم از شنیدن این خبر تعجب کردیم زیرا حدود ۱۰ روز پیش شورای نگهبان بودیم و آقای کدخدایی درباره این لایحه گفتند با کلیات مشکلی نداریم و دو مورد در جزئیات ایراداتی است که آنها به کمیسیون برگشت داده شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایرادات شورای نگهبان در دستور کار  قرار دارد و طبق قرار قبلی هم مقرر بود فردا با حضور مسئولان در کمیسیون قضایی مورد بررسی قرار دهیم. من از گفته‌های آقای کدخدایی در خصوص رد این لایحه تعجب می‌کنم.

وی ادامه داد: هنگامی که ما نمایندگان تهران در شورای نگهبان بودیم آقای کدخدایی گفتند به جز دو مورد حق اقامت به پدر خارجی و مشخص نبودن سن کودکان که باید محدودتر شود، ایرادات دیگری ندارد. ما این ایرادات را به مجلس برگرداندیم و نمی‌دانیم ایشان روی چه حسابی امروز حرف از رد این لایحه می‌زنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شورای نگهبان یک لایحه را چند بار مورد بررسی قرار می‌دهد؟! یک بار نظر دادند و ایرادات به مجلس ارسال شد و ما هم قرار بود در کمیسیون قضایی آن را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: مشخص نیست چرا شورای نگهبان نظرش را تغییر داده قبل از عید فطر به ما گفتند با کلیات موافقت شده اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که در دستور کار قرار داده شده. باید اینگونه موارد ابهام‌زدایی شود و ما پاسخ درستی به افکار عمومی بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز