خبرگزاری کار ایران

موسوی در واکنش به ادعاهای واهی پمپئو:

مشکوک بودن حوادث برای نفتکش‌ها نه تنها شوخی و خنده‌دار نیست، بلکه نگران کننده و هشدارآمیز است

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۱۵۲

سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب در پیامی خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا گفت: مشکوک بودن حوادث برای نفتکش‌ها نه تنها شوخی و خنده‌دار نیست بلکه نگران کننده و هشدارآمیز است.

به گزارش ایلنا، سیدعباس موسوی در واکنش به اتهام‌زنی بیاساس وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص حادثه نفتکش‌ها گفت: مسئولیت تامین امنیت تنگه هرمز، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و نشان دادیم که در سریعترین زمان ممکن به کمک ملوانان کشتی‌های دچار سانحه رفتیم و آنها را نجات دادیم. 

وی ادامه داد: ظاهرا برای آقای پمپئو و سایر دولتمردان آمریکایی متهم کردن ایران در حادثه مشکوک و تاسف بار برای نفتکش‌ها راحت‌ترین و ساده انگارانه ترین کار است.

وی افزود: در حالیکه نخست وزیر ژاپن برای کاهش تنش‌ها، با نفر اول جمهوری اسلامی ایران در حال دیدار است کدام دست های پنهان بدنبال اثرگذاری بر این تلاشها در منطقه است و چه کسانی از آن سود می برند؟!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: آقای پمپئو! این تشکیک نه تنها شوخی و خنده دار نیست بلکه نگران کننده و هشدار آمیز است.

پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در یاوه‌گویی‌های جدید خود، ایران را با حادثه حمله به دو نفت‌کش در آب‌های دریای عمان مرتبط دانست.

وی در ادعایی بی‌اساس در جمع خبرنگاران گفت: «نتیجه‌گیری دولت ایالات متحده این است که ایران، مسئول حملاتی است که امروز در خلیج عمان رخ داده است».

وزیر خارجه آمریکا هیچ سند مشخصی برای اثبات این اتهام ارائه نکرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز