خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیران وزارت نفت صورت گرفت؛

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز جمع آوری و ذخیره سازی گاز کشور در سرخس

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۱۲۱

با حضور مدیران وزارت نفت از بزرگ‌ترین مرکز جمع‌آوری و ذخیره سازی گاز کشور در سرخس بهره‌برداری شد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از سرخس، رامین حاتمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در آئین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز جمع آوری و ذخیره سازی گاز کشور با حضور مدیران وزارت نفت گفت: این مرکز از سال ۹۱ کار ساخت آن آغاز و به دلایلی چند سال پروژه متوقف شد و ادامه کار از سال ۹۶ آغاز شد.

وی افزود: این مرکز در ۸ ماه نخست سال بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب گاز ذخیره می‌کند تا در ۴ ماه پایانی با تولید ۲۰ میلیون متر مکعب گاز ۶ استان شمالی و شرقی تامین خواهد کرد.

وی گفت: برای احداث و راه اندازی این مرکز ۱۹ میلیون دلار اعتبار ارزی و‌۲۰میلیارد تومان اعتبار ریالی هزینه شده است.

حاتمی افزود: کل حجم اولیه مخزن ۲۳ میلیارد متر مکعب در ۲۰ حلقه چاه است که با اعتبار ۱۵۸ میلیارد دلار هزینه ارزی و ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبار ریالی در برنامه گسترش و راه اندازی قرار گرفته است.

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مجلس به وزارت نفت اجازه داده است در اجرای قانون بودجه سنواتی ۱۴ درصد از منابع حاصل از فروش نفت و گاز را برای توسعه حوزه صنایع نفت و گاز هزینه کند.

احسان قاضی‌زاده افزود: کار مطالعاتی میدان گازی توس در منطقه بزنگان سرخس تا چند ماه آینده به پایان می‌رسد و با معرفی پیمانکار بین المللی ایرانی کار اجرا و احداث این میدان تا دو سال آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز