خبرگزاری کار ایران

درنشست شورای هماهنگی ورزش سازمانهای تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

دکتردادکان: افزایش سرانه ورزش و تندرستی در سازمان‌های تابعه از اولویت‌های وزیر است

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۷۶۴

مشاور ورزشی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: عشق و علاقه آقای شریعتمداری به ورزش و تاکید ایشان بر افزایش سرانه سلامت کارکنان سازمانهای تابعه فرصت بسیار مغتنمی را برای همه سازمانها و نهادهای زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پدید آورده تا تحول چشمگیری را در موضوع سلامت و ورزش این سازمانها به وجود آوریم.

به گزارش ایلنا ، دکتر دادکان در دومین نشست شورای هماهنگی ورزش سازمانهای تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که صبح امروز با میزبانی بانک توسعه و تعاون برگزار شد افزود: یقینا این علاقمندی بوده که به محض اینکه درخواست ایجاد یک شورا برای ورزش سازمان های تابعه مطرح شد مورد استقبال قرار گرفت و اکنون بر عهده ماست که چگونه از این موقعیت استفاده کنیم.

دادکان اضافه کرد: مهم ترین حرکتی که ما و شما باید انجام دهیم اینجاست که جدای از مسابقاتی که همه ساله در کنار جشنواره ها هرکدام از سازمانها برگزار می کنند هر روز تعداد و آمار افرادی که به ورزش روی می آورند رو به افزایش باشد به گونه ای که در پایان یک دوره سه ماهه بگوییم بانک توسعه تعاون اگر امروز تعداد 300 ورزشکار داشته بعد از سه ماه این تعداد به 500 نفر رسیده است.

این استا دانشگاه شهید بهشتی و کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران به اهمیت ورزش همگانی و سلامتی در جوامع مختلف اشاره کرد و افزود: ورزش در کشور ما در مفهوم عام تعریف مشخصی ندارد و متاسفانه در کلان قضیه اصلا نمی دانیم از ورزش چه می خواهیم فقط تمام هم و غم مسئولان ورزش کشور افزایش تعداد مدالها نسبت به دوره گذشته بازیهای آسیایی و المپیک است و این کار خوبی است اما در جایی که شما به تندرستی و ورزش همگانی مردم هم اهمیت قائل باشید.

من کشور سوییس را مثال بزنم. شاید در المپیک ها در ردیف های خیلی پایین باشند اما وقتی آمار ورزش همگانی آنها بالای 60 درصد است یعنی جامعه ایی سالم و پویا و سلامت دارند و فرهنگ ورزش را چنان خوب پایه ریزی کرده اند که ورزش جزو امور روز مره مردم شده و نمی توانند بدون ورزش زندگی کنند.

دادکان با تاکید بر اهمیت توسعه ورزش در بین کارگران و مدیران و کارکنان و توجهی که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر سلامت اقشار مختلف دارد گفت: ما البته فدراسیون کارگری هم داریم که کار قهرمانی را دنبال می کند اما اصل برای وزارت توجه به ورزش های سلامت محور است و قهرمانی ها و اعزام به تورنمنت های جهانی هم برای ایجاد انگیزه و شور و نشاط بین کارگران است و در حقیقت این مسابقات و قهرمانی ها یک عامل انگیزشی برای مدیران و کارفرمایان و کارگران است تا با اشتیاق بیشتری به سلامت پرسنل توجه نشان دهند.

رییس سابق فدراسیون فوتبال اضافه کرد: شورای هماهنگی ورزش سازمانهای تابعه از این جهت قابل اهمیت است که ابزار و امکانات لازم را برای توسعه ورزش دارند و باید با یک هدفگذاری مشخص و کمک به همدیگر در جهت استفاده ازظرفیت های موجود و همچنین موقعیتی که جناب شریعتمداری در اختیار ما قرار د اده یک کار ماندگار انجام بدهیم و در پایان یک دوره دو ساله ادعا کنیم که تعداد افرادی که به ورزش روی آورده اند از 10 به 15 یا 20 رسیده است و این یعنی موفقیت این شورا.

وی با قدردانی از میزبانی خوب بانک توسعه تعاون گفت: مجموعه مدیریت بانک توسعه تعاون علاقمندی خوبی به ورزش پرسنل دارد  و براساس گزارشی که ارائه کردند المپیادهایی را همه ساله برگزار می کنند ونکته مهم اینجاست که تعداد شرکت کنندگان در المپیاد سال 97 به نسبت اولین المپیاد که سال 89 بوده دوبرابر افزایش داشته و این بیانگر موفقیت آمیز بودن برنامه های مدیریت و معاونین بانک توسعه و همچنین تلاش های قهرمان خوب کاراته آقای ستار خویی رییس ورزش بانک توسعه تعاون می باشد و من به همه این عزیزان خداقوت می گویم.

جلسات شورای هماهنگی ورزش سازمانهای تابعه به صورت ماهانه برگزار می شودکه  میزبان سومین نشست سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز