خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران:

مجلس در بحث انتخاب مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ورود پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۷۵۹

نصراله دریابیگی در دیدار با نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس در بحث انتخاب مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصراله دریابیگی عصر امروز در دیدار جمعی از تشکلات  کارگری و بازنشستگی استان مازندران با حسین نیاز آذری،نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارگران و بازنشستگان بیشترین تاثیر را در پیروزی انقلاب را داشتند،گفت: متاسفانه امروز کارگران و بازنشستگان از نظر معیشت وضعیت نامناسبی دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در ادامه با بیان اینکه تشکیلات خانه کارگر در سراسر کشور دارای 85 شعبه می باشد،اظهار کرد: استان مازندران در چهار شهرستان ساری،قائم شهر،آمل و بهشهر برای رفاه حال کارگران و بازنشستگان  در حال فعالیت هستند.

دریابیگی ادامه داد: تشکیلات خانه کارگر با تمام قوا در تلاش است که علی رغم دریافت کمترین بودجه از نهاد خاصی و فقط با حق عضویت ها و پول خود کارگران،با برگزاری کلاس های آموزشی رایگان بیشترین خدمات را به کارگران،بازنشستگان و فرزندانشان  ارائه نمایند.

وی عنوان کرد: قانون کار و انجمن صنفی محصول خانه کارگر است و بیش از پنج هزار نفر از کارگران دارای تحصیلات عالیه بوده و در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند.

دریابیگی با بیان اینکه بیش از 90 درصد کارگران دارای قرار داد سفید امضا هستند،ادامه داد: امروز معضل اصلی کارگران مشکلات معیشتی است و این امر وضعیت را اسفناک کرده است درحالی‌ که طبق قانون، کارگران باید حداقل حقوق قانونی را دریافت کنند .

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از بازنشستگان دارای حقوق حداقلی هستند،گفت: متأسفانه جریان خصوصی‌سازی در استان به فساد، مال‌اندوزی و ویژه خواری تبدیل‌شده است و قراردادهای سفید امضاء در شأن کارگران نیست و استثمار محسوب می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران در ادامه از عملکرد دولت در خصوص تاخیر در انتخاب سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه سازمان مهم و کلیدی تامین اجتماعی که میلیون ها کارگر و بازنشسته را تحت پوشش خود قرار داده است،بعد از گذشت 8 ماه همچنان با سرپرست اداره می شود.

وی ادامه داد: لازم است که نمایندگان مجلس و دولت محترم در خصوص این انتخاب هرچه سریع تر ورود پیدا کرده و دلسوزانه شخصی از بدنه سازمان تامین اجتماعی که خود با گوشت،پوست و استخوان خود مشکلات سازمان تامین اجتماعی،کارگران و بازنشستگان را لمس کرده باشد،برای تصدی این پست انتخاب گردد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز