خبرگزاری کار ایران

اظهار نظر ترامپ درباره رابطه احتمالی برادر کیم با سیا

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۴۷۵

رئیس‌جمهوری آمریکا در ژست جدیدی در قبال پیونگ یانگ تصریح کرد که مانع استخدام برادر رهبر کره شمالی به عنوان عامل اطلاعات آمریکا می‌شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» مبنی بر اینکه «کیم جونگ نام» برادر رهبر کره‌شمالی که در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ بر اثر ماده شیمیائی سمی در فرودگاه کولالامپور کشته شد، اجیر شده آمریکا بوده است، گفت: «من اطلاعاتی از آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا درباره برادر کیم جونگ اون را دیدم. به او گفتم که این موضوع با نظارت من صورت نگرفته است... من اجازه چنین موضوعی را نمی‌دادم».

ترامپ همچنین افشا کرد که نامه‌ای بسیار جالب و صمیمی از کیم جونگ اون دریافت کرده است. وی با اشاره به نزدیک بودن دیدار مجدد آنها تأکید کرد که رابطه او با رهبر کره‌شمالی بسیار خوب بوده و کیم به تعهد خود پایبند است و این موضوعی بسیار مهمی برای اوست. 

اظهارات ترامپ با موجی از انتقادات در کشورش مواجه شده است به گونه‌ای که تعدادی از مقامات پیشین آمریکا هشدار داده‌اند که اقدام ترامپ در  ممانعت از اقدام نیروهای اطلاعاتی برای استفاده از عوامل بلند پایه‌ای چون برادر کیم، واشنگتن را از ابزارهای مهمی برای دستیابی به اطلاعاتی از نظام کره شمالی و تهدیدات احتمالی آن برای امنیت ملی آمریکا محروم می‌کند. 

«سوزان رایس» مشاور امنیت ملی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا در واکنشی تمسخر آمیز به اظهارات ترامپ در توئیتی نوشت: «ای آمریکا! همین برای شناخت به اصطلاح فرمانده عالی ما کافی است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز