خبرگزاری کار ایران

اقدام آمریکا و کره جنوبی برای توقف رزمایش‌های مشترک نظامی

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۶۷۷

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که همزمان با تلاش رئیس جمهوری آمریکا برای بهبود روابط با کره‌شمالی، واشنگتن و سئول قصد دارند رزمایش‌‌‌های مشترک نظامی مهم را که هر سال برگزار می‌شود،‌ متوقف کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، دو روز پس از پایان نشست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در هانوی‌ در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «واشنگتن همزمان با تلاش برای بهبود روابط با پیونگ‌یانگ قصد دارد مانورهای نظامی مشترک را که هر سال با سئول برگزار می‌شود، متوقف کند».

نشست هانوی بدون نتیجه و حصول هیچ نوع توافقی پایان یافت اما طرفین تمایل دارند که باب مذاکرات همچنان باز باشد. 

«ان بی سی نیوز» آمریکا نیز پیش از این به نقل از دو مقام دفاعی آمریکا گزارش داده بود که مانورهای نظامی «جوجه عقاب» که معمولا در فصل بهار برگزار می‌شود، به تعویق افتاده است. 

مانورهای نظامی مشترک که این دو متحد به صورت منظم برگزار می‌کنند، همواره به عنوان یک تهدید خشم پیونگ یانگ را به دنبال دارد. 

پیش از این ۲۰۰ هزار سرباز کره جنوبی و حدود ۳۰ هزار سرباز آمریکایی در رزمایش‌های نظامی مشترک  شرکت می‌کردند. 

اما آمریکا و کره جنوبی از زمان نخستین نشست ترامپ و کیم در سنگاپور در ماه ژوئن گذشته، بسیاری از رزمایش‌های مشترک را کاهش داده یا لغو کردند و بمب‌افکن‌های آمریکا دیگر در آسمان کره‌جنوبی پرواز نمی‌کنند. 

رئیس‌جمهوری آمریکا بارها نسبت به هزینه سنگین این آموزش‌های نظامی ابراز نارضایتی و شکایت کرده است. 

ان‌بی‌سی تأکید کرد که رزمایش‌‌های منحصر و بسیار مرتبط با مأموریت مورد نظر، جایگزین تمرین‌های سالانه می‌شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز