خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری خبر داد؛

تشکیل کمیته فرهنگی در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۲۱۶

معاون گردشگری گفت: کمیته فرهنگی ذیل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با هدف افزایش همکاری‌های دستگاه‌های عضو ستاد در راستای فرهنگسازی سفر و کاهش آسیب‌های سفر تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، ولی تیموری (معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر) در چهلمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد و بخش خصوصی گردشگری، پیرامون دستورالعمل: "ساماندهی و ارتقای عملکرد ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر  در تابستان ۹۸" ، برگزار شد؛ گفت: با وجود شرایط اقتصادی فعلی، مردم سفر را در سبد خانوار خود دارند، چراکه معتقدند سفر نشاط و شادابی لازم را در انسان به وجود می‌آورد، اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، فرهنگسازی سفر است.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته فرهنگی، ذیل ستاد سفر،  نقش موثری در مدیریت سفرها و فرهنگ سازی این زمینه ایفا خواهد کرد؛ افزود: تمام دستگاه‌های عضو ستاد می‌توانند در حوزه فرهنگسازی سفر همکاری داشته باشند، اینکه چگونه سفر کنیم که آثار منفی آن به حداقل و آثار مثبت آن به حداکثر برسد، سفرهای داخلی ما امروز در حد بالایی است اما متاسفانه سفرها، تاسیسات گردشگری را درگیر نمی‌کند.

معاون گردشگری ادامه داد: دستگاه‌هایی که برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی دارند می‌توانند در این بخش ما را کمک و همراهی کنند تا فرهنگ سفر را در کشور گسترش دهیم، باید در کنار این زحمات و خدمات، سفرهای برنامه ریزی شده و با کمترین آسیب به جوامع محلی اتفاق بیفتد.

معاون گردشگری اضافه کرد: اگر این روند اصلاح شود، کم رونق بودن فعالیت‌ها در حوزه تاسیسات گردشگری را شاهد نخواهیم بود، گردشگران داخلی به میزانی هستند که می‌توانند چرخه اقتصاد ما را پررونق نگه دارند، اما متاسفانه سفرها انفرادی است و فعالان بخش خصوصی گردشگریکمتر دخیل هستند.

او افزود: زمانی که سفر انفرادی است آسیب ها هم بیشتر می‌شود، چراکه فرصت برای برنامه‌ریزی و توزیع درآمد حاصل از گردشگری از متولیان گرفته می‌شود، همچنین آسیب‌های اجتماعی سفرهای انفرادی هم بیشتر است، متاسفانه تمام خدمات و مزایای صنعت گردشگری تحت الشعاع این آسیب های اجتماعی قرار می‌گیرد.

تیموری تصریح کرد: اگر ما بتوانیم سفرهای برنامه ریزی شده را تدارک ببینیم به نفع مردم خواهد بود و آسیب‌های سفر نیز به حداقل می‌رسد، بسته‌های سفر باید ویژگی‌ها و مزیت‌هایی داشته باشد که مردم به استفاده از آن تشویق شوند، دستگاه‌ها و بخش خصوصی گردشگری باید در این زمینه همراهی و همکاری داشته باشند.

معاون گردشگری در این نشست گفت: سفرهای تابستانی آغاز شده و هماهنگی‌ها برای افزایش سطح کیفی و کمی خدمات یک نیاز ضروری است.

تیموری تصریح کرد: هر گردشگری باید قوانین و مقررات کشور و مقصد سفر را رعایت کند، گردشگری به هیچ عنوان رفتارهای هنجارشکنانه را تایید نمی‌کند.

معاون گردشگری ادامه داد: ارائه خدمات در حوزه حمل‌و‌نقل و اقامت با قیمت حداقلی مردم را به استفاده از بسته‌های سفر مشتاق می‌کند، همچنین با این اقدام می‌توانیم از ازدحام و ترافیک در ایام تعطیلات در برخی مسیرها جلوگیری کنیم و به این ترتیب سفر در ایام سال توزیع می‌شود.

 در این نشست اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نظرات و پیشنهادات خود را در مورد دستورالعمل ارتقای خدمات ستاد ارائه کردند.

همچنین مقرر شد دستوالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه تابستان ۹۸ در طول یک هفته از سوی دستگاه‌های عضو ستاد مورد بازبینی قرار بگیرد و پس از آن تصویب و ابلاغ شود.

در حاشیه این جلسه، از "محمد خوش‌قدم" نماینده سازمان تعزیرات حکومتی برای تلاش و زحماتی که در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر داشته است تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز