خبرگزاری کار ایران

صباغیان:

مجلس نظارتش را قوی‌تر کند/ با حجیم کردن قانون مشکلات حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۰۹۹

نماینده مردم بافق در مجلس گفت: با حجیم کردن قانون مشکلات حل نمی شود مجلس باید نظارت را قوی تر کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا صباغیان نماینده در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی   در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس در مخالفت با طرحی که مقرر می‌کند دولت بودجه شرکت های دولتی را دو ماه زودتر از لایحه بودجه سالانه کل کشور برای بررسی به مجلس ارائه کند، اظهار داشت: مخالفت من با این طرح محتوایی نیست، همانطور که آقای سلیمی گفت، بررسی این طرح باعث شفافیت می شود. دو سوم بودجه ما در این شرکت ها وجود دارد و افزایش و حقوق های نجومی در همین بخش اتفاق می افتد.

وی افزود: با حجیم کردن قانون مشکلات حل نمی شود؛ مجلس باید نظارت را قوی تر کند. افزایش رشد چشمگیری که بودجه این شرکت ها داشته در چند سال اخیر نشان می دهد که لازم است نظارت قوی تر باشد.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس تصریح کرد: برای انحراف ۷۰ درصدی برنامه پنجم توسعه چه کرده ایم؟ برای انحراف ۵۰ یا ۶۰درصدی بودجه چه کردید؟ چه کسی مجازات شد؟ اگر بودجه سال ۹۸ از طرف شرکت های دولت ارائه نشد؟ هر روز راه فرار از قانون را خودمان توسعه می دهیم.

وی ادامه داد: خواهش ما این است که آیین نامه داخلی به درستی انجام شود، اگر این بودجه را دو بخشی کنیم، یکبار بودجه شرکت ها و یکبار بودجه سالانه را بررسی کنیم، باز هم به مشکل برمی خوریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز