خبرگزاری کار ایران

شاهمرادی خبر داد:

کشف دو تُن تنباکوی تقلبی در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۳۷۰

رئیس سازمان صمت البرز، گفت: کارگاه غیرمجاز تولید و بسته‌بندی تنباکوی تقلبی با نشان تجاری یک برند معروف در استان البرز کشف و با دستور مراجع قضایی پلمب شد.

به گزارش ایلنا، جهانگیر شاهمرادی در جمع خبرنگاران، گفت: در انبار یک کارگاه، تنباکو با وزن 2 هزار 102 کیلوگرم به ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

شاهمرادی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور وابسته به وزارت صمت بعد از افزایش قیمت ارز در سال گذشته و افزایش قیمت محصولات دخانی، ممکن است مصرف کنندگان به سمت تنباکوی ارزان اما تقلبی سوق یابند.

وی از ارجاع نمونه ای از‌ تنباکوهای تقلبی برای بررسی و آنالیز فنی و بهداشتی به آزمایشگاه مرجع خبر داد و تصریح کرد: نتایج بررسی تنباکوهای تقلبی، بیان‌گر آلودگی شدید آن به آلاینده های میکروبی و شیمیایی است که به هیچ وجه قابلیت مصرف نداشته و باید به سرعت معدوم شوند.

رئیس سازمان صمت استان البرز اظهار داشت: خواهش ما از مردم برای حفظ سلامت شان، عدم مصرف دخانیات است اما در صورت خرید تنباکو اولا خرید بایستی از فروشندگان معتبر صورت پذیرد و ثانیا خریدار باید به هولوگرام، طرح های هشدار دهنده، قیمت متعارف، تاریخ تولید و انقضا آن توجه داشته باشد.

این مقام مسئول به واحدهای صنفی نیز تذکر داد و گفت: در صورت بازرسی و کشف تنباکوی تقلبی در واحدهای صنفی علاوه بر ابطال مجوز فعالیت صنفی فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

شاهمرادی در ادامه اظهار داشت: بر اساس ماده 35 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی و ماده دو قانون حمایت از مصرف کنندگان و بند یک قانون مواد خوراکی بهداشتی، تولید کننده و عرضه کننده کالای تقلبی خوراکی به دو سال حبس تا حبس ابد یا جزای نقدی و محرومیت از فعالیت شغلی و اجتماعی محکوم می شوند و در صورتی که به مصرف کننده خسارتی وارد شود علاوه بر جبران، معادل 2 تا 5 برابر خسارت به عنوان جزای نقدی به مجازات اضافه خواهد شد همچنین در صورت فوت مصرف کننده حداکثر مجازات در نظر گرفته می شود.

رئیس سازمان صمت البرز گفت که شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت کارگاه‌های تولید کننده اقلام تقلبی یا مراکز عرضه آن، مراتب را به سامانه 124 اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز