خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

تجار و سرمایه گذاران سرداران حوزه دیپلماسی اقتصادی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۸۵۳

احمد حسین زادگان در نشست با اصحاب رسانه گفت:تجار و سرمایه گذاران سرداران حوزه دیپلماسی اقتصادی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان در نشست خبری با موضوع برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گزاری  کشورهای حوزه خزر در این استان اظهار داشت: سه  رویداد مهم اقتصادی در روزهای آتی با رویکرد فرصت ها و پتانسیل های اقتصادی و تجاری کشورهای حوزه دریای خزر در بابلسر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های کمتر دیده شده ما برقراری روابط تجاری با کشورهای حوزه خزر است،افزود: با توجه به حجم تجارت استان مازندران،کشورهای حاشیه خزر می تواند بازار مناسبی برای صادرات محصولات استان باشد.

استاندارمازندران با اشاره به اینکه  تاکنون توانستیم آنطور که باید پتانسیل های خود را به بازارهای بین المللی صادر کنیم،گفت: ارائه ظرفیت ها در قالب نمایشگاه و همایش می تواند مراودات استان مازندران را با کشورهای حاشیه خزر بهبود بخشد.

حسین زادگان تصریح کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه ای که در کشور وجود دارد یکی از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی روی آوردن به مبادلات تجاری است تا ارز وارد کشور شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 375 میلیون دلار مبادلات تجاری با کشورهای همسایه داشته است،افزود: برای بهبود روابط اقتصادی و تجاری باید موانع اقتصادی،مالی و حتی سیاسی کاهش پیدا کند تا فعالان اقتصادی راحت تر بتوانند با کشورهای همسایه مبادلات خود را انجام دهند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه موانع قانونی با تشکیل کارگروه موانع احصا و نقایص برطرف شده است،گفت:  در حال  حاضر مسائل مربوط به برگزاری این همایش و نمایشگاه در استان  انجام و تصمیمات ملی نیز مصوب شده است.

حسین زادگان با اشاره به اینکه پتانسیل برای توسعه اقتصادی در مازندران وجود دارد،بیان کرد: برای رفع موانع توسعه تجاری با کشورهای همسایه نیز باید آسیب شناسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تجار و سرمایه گذاران سرداران حوزه دیپلماسی اقتصادی هستند،خاطرنشان کرد: شاید در کنار دیپلماسی سیاسی با توجه به تحریم ها،دیپلماسی اقتصادی اهمیت بیشتری دارد.

استاندار مازندران یادآورشد: با توجه به محصولات بیشماری که در استان مازندران تولید می شود این قابلیت برای صادرات وجود دارد به شرطی که درستی به کشورهای هدف شناسانده شود.

وی با بیان اینکه دوشنبه نمایشگاه ظرفیت های مازندران با حضور شخصیت های ملی افتتاح می شود،گفت:بر اساس پیش بینی ها 15 سفیر و رایزن اقتصادی از 15کشور در این نمایشگاه و همایش ملی حضور پیدا می کنند.

حسین زادگان با بیان اینکه نقش رسانه ها در به تصویر کشیدن و شناساندن این رویداد بسیار با اهمیت است،خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه اگرچه فعالان اقتصادی مازندران در اولویت هستند اما اگر سرمایه گدرانی از دیگر استان ها بتوانند در اقتصاد ما تاثیرگذار باشند می توان از آن ها بهره گرفت.

وی با بیان اینکه تا کنون 200 ظرفیت اقتصادی در سطح مازندران شناسایی شده است،یادآورشد: در کنار همایش 4پنل تخصصی در حوزه گردشگری،صنعت و معدن،زیرساخت و انرژی و کشاورزی برگزار می شود.

استاندارمازندران تصریح کرد: 123غرفه برای این نمایشگاه درنظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری از ضروریات مازندران است،افزود: اگر 100میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم میتوان با تشکیل هلدینگ اقتصاد مازندران را توسعه داد.اگر چه مازندران از داشتن حامی بزرگ در این زمینه محروم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز