خبرگزاری کار ایران

ناسا اعلام کرد:

هرشب اقامت در ایستگاه فضایی، ۳۵ هزار دلار

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۸۰۰

از سال ٢٠٢٠ درهای ایستگاه فضایی بین‌المللی را به روی گردشگران باز می‌کند.

به گزارش ایلنا، ناسا برای اولین بار اعلام کرد که به شهروندان عادی امکان بازدید از «ایستگاه فضایی بین‌المللی» را می دهد. همچنین، ایستگاه فضایی به جز گردشگری برای دیگر فعالیت‌های اقتصادی نیز در دسترس خواهد بود. این امکان در سال ۲۰۲۰ برای گردشگران فضا فراهم خواهد شد.

گردشگران می‌توانند با پرداخت ۳۵ هزار دلار برای هر شب اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی این سفر فضایی را تجربه کنند. این مبلغ شامل استفاده از امکانات آن از جمله هوا و آب می شود. تخمین زده شده که مسافران احتمالا مبلغی معادل ۵۸ میلیون دلار برای یک دور سفر پرداخت خواهند کرد. چراکه ، فضانوردانی که به طور شخصی به ایستگاه فضایی می‌روند می‌توانند تا ٣٠ روز در آنجا اقامت داشته باشند.

سالانه تا دو فضانورد شخصی خواهند توانست به ایستگاه فضایی بروند. ناسا می‌گوید مسئولیت آموزش و تضمین آمادگی جسمانی فضانوردان شخصی به دو شرکت‌ فضایی خصوصی سپرده می‌شود.

البته، ناسا تور سفر به ایستگاه فضایی بین المللی را به طور مستقیم نمی فروشد اما به شرکت‌های تجاری اجازه می‌دهد ترتیب چنین سفرهایی را بدهند.

در این میان، شرکت اسپیس‌ایکس ایلان ماسک با کپسول دراگون، و بویینگ با فضاپیمای ستاره‌پیما در این پروژه مشارکت خواهند کرد و احتمالا از فضانوردان شخصی حدود ۶۰ میلیون دلار "کرایه" می‌گیرند.

تمام این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که روسیه رویکرد سهلگیرانه‌تری به استفاده‌های تجاری داشت و در سال ٢٠٠١ دنیس تیتو، سرمایه‌دار آمریکایی را به فضا برد. او با پرداخت ٢٠ میلیون دلار اولین گردشگر فضایی تاریخ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز