خبرگزاری کار ایران

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا:‌

اینستکس نیروی محرک خود را از دست داده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۷۲۵

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفت که ابزار حمایت از مبادلات تجاری (اینستکس) هنوز نتوانسته دستاوردی داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، «ولادیمیر شیزوف»، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، گفت که ابزار حمایت از مبادلات تجاری (اینستکس) نیروی محرک خود را از دست داده است. 

وی روز گذشته -جمعه- گفت: «این مکانیسم به راه افتاده است، اما تاکنون هیچ عزمی در این زمینه به چشم نخورده است. تنها چیزی که این سازوکار می‌تواند به آن افتخار کند، این است که توانسته برخی توافق‌ها را صورت بخشد. اما این توافق‌ها مربوط به مواد غذایی بوده که در اصل جزئی از تحریم‌های آمریکا به حساب نمی‌آید.»

 شیزوف گفت: «بنابراین، این سازوکار هیچ کمکی به دور زدن تحریم‌ها نمی‌کند. طبیعتا، باید پرسید که اگر این سازوکار تنها برای محصولات غذایی است که البته شامل تحریم‌های آمریکا نمی‌شود، پس اصولا چه ضرورتی برای آن وجود دارد؟ همکاران اروپایی‌مان مدام می‌گویند که این تنها آغاز کار است.»

وی با بیان این‌که صبر ایران در حال لبریز شدن است، گفت: «ایرانی‌ها قدم‌های مشخصی در سالگرد خروج آمریکا از برجام برداشته‌اند. این قدم‌ها برجام را نقض نمی‌کند و تا به اینجای کار از آن خارج نشده‌اند.»

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز