خبرگزاری کار ایران

اسرار باستانی از خواص نعناع دارویی

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۶۸۴

ترکیبات گرانبهایی از یک گیاه که برای 2000 سال در طب سنتی چینی استفاده می‌شده است، در یک پروژه به‌دست آمده است که چشم انداز دسترسی سریع به مجموعه وسیعی از داروهای درمانی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایلنا، این گیاه که معمولا در طب سنتی چینی بسیار شناخته شده است در سراسر جهان نیز برای خواص درمانی آن کشت می‌شود. ریشه‌های خشک شده نعناع، که در چین 'هوانگ ژین' نامیده می‌شود، دارای ترکیباتی به نام فلاونوئیدها هستند، که شامل خاصیت ضد باکتری، ضد ویروسی، آنتی اکسیدان، ضد سرطان، محافظ کبد و خواص ضد عفونی کننده است.

با وجود علاقه تجاری و افزایش تقاضا برای این گیاه، پیشرفت‌های حاصل از پرورش آن با کمبودهای اطلاعات ژنوم محدود شده است.

تیمی از دانشمندان دی ان ای را از یک تک گیاه در باغ گیاه شناسی شانگهای به دست آوردند و از ترکیب استراتژی‌های توالی برای جمع آوری 93 درصد ژنوم که به 9 زیر مجموعه اطلاعات یا "کروموزوم های pseudo" تقسیم شده بود استفاده کردند.

نعناع

این نتایج به این معنی است که محققان در حال حاضر قادر به شناسایی ژن‌هایی هستند که ترکیبات ارزشمندی را تولید می‌کنند و سپس آنها را با استفاده از روش‌های مهندسی متابولیک در آزمایشگاه تبدیل به دارو می‌کنند.

این گیاه خاص باعث ترکیبات زیست فعال در ریشه می‌شود، بدین معنا که باید سه سال صبر کنید تا گیاه بتواند به اندازه کافی بزرگ شود و البته زمانی‌ که ریشه را بیرون بیاورید گیاه نابود می‌شود.

دانشمندان کشف کردند که برخی از اعضای خانواده‌ نعناع ترکیبات مشابهی در برگهایشان دارند، این مطلب بدین معنی است که می‌توانند درمان‌های پایدارتری را با روش‌های متفاوت انجام دهند.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز