خبرگزاری کار ایران

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

برزیل 3 - ایران 2؛ برزیل نوار بردهای ایران را قطع کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۵۹۴

تیم ملی والیبال کشورمان در بازی آغازین هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال برابر برزیل شکست خورد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی ایران در اولین دیدار هفته دوم خود برابر تیم قدرتمند و آماده برزیل قرار گرفت و در نهایت در پایان یک نبرد جذاب با نتیجه 3 بر دو شکست خورد تا اولین شکست ایران در این مسابقات رقم بخورد.

ست اول: 25 بر 23 ایران

ایران این ست را با ترکیب معروف، موسوی، فیاضی، شفیعی، غفور، غبادی پور و جضرت پور(لیبرو) آغاز کرد.

هر دو تیم شروع خوبی در این ست داشتند و تیم ایران در ابتدا توانست با سرویس های غفور به حریف فشار بیاورد و 2 امتیاز اختلاف ایجاد کرد اما در نهایت رقابت نزدیک دو تیم که با رالی های زیبا همراه بود در شرایطی به وقت استراحت فنی اول رسید که ایران با نتیجه 8 بر 7 از حریف خود پیش بود. با شروع مسابقه تک دفاع زیبای غفور اختلاف ایران را به 2 امتیاز رساند تا یکی از صحنه های جذاب مسابقه رقم بخورد. دو تیم باز هم رقابت نزدیک خود را ادامه دادند و ایران همچنان 2 امتیاز از حریف خود پیش بود اما یک حرکت زیبا از فیاضی در دریافت توپ باعث شد تا ایران با استفاده از توپ برگشتی به امتیاز 13 رسیده و برزیلی ها را مجبور کند تا از وقت استراحت استفاده کنند. بعد از این وقت استراحت باز هم ایران بهتر از حریف خود ظاهر شد و با استفاده از توپ برگشتی توانستند اختلاف را برای اولین مرتبه به 4 برسانند. در ادامه اما سرویس های خوب لوکارلی ایران را به زحمت انداخت و باعث شد اختلاف امتیاز به 2 کاهش پیدا کند اما در نهایت دو تیم در نتیجه 16 بر 14 به استقبال وقت استراحت فنی دوم رفتند. بازی با یک امتیاز سرویس عالی از سوی سعید معروف آغاز شد و کاپیتان تیم ملی ایران توانست از لیبرو حریف یک امتیاز بگیرد تا بازی باز هم با نمایش خوب تیم ایران آغاز شود. هر دو تیم در ادامه کم اشتباه عمل کردند و امتیازات به نوبت میان دو تیم تقسیم می شد. اسپک های خوب لوکارلی و عبادی پور باعث شد تا دو تیم شانه به شانه پیش بروند. برزیلی ها اما توانستند در امتیاز 21 بر 20 اختلاف را با ایران به حداقل برسانند و کولاکوویچ در این امتیاز مجبور شد از فرصت خود برای وقت استراحت کند و همین اتفاق باعث شد تا ایران بعد از یک رالی طولانی دوباره فاصله را به امتیاز 2 برساند. برزیلی در امتیاز بعدی با یک دفاع خوب اجازه ندادند تا ایران فاصله را به 3 برساند تا به این ترتیب بازی همچنان نزدیک و جذاب دنبال شود. این رقابت جذاب در شرایطی ادامه پیدا کرد که ایران توانست با تکیه بر عملکرد کم نقص خود و دریافت های خوب خود به امتیاز 25 برسد و ست اول را با نتیجه 25 بر 23 به سود خود خاتمه داد.

 

ست دوم: 25 بر 16 برزیل

ایران با ترکیب ست اول این ست را آغاز کرد اما لئال در این ست به ترکیب زردها اضافه شد و برزیلی ها در امتیازات اول بهتر از ما عمل کردند و با دو سرویس خوب توانستند اختلاف امتیاز 2 را ایجاد کردند. بازیکنان ایران در این ست نسبت به ست قبل اشتباهات فردی بیشتری داشتند و همین موضوع باعث شد تا اختلاف امتیاز دو تیم در 5 امتیاز ابتدایی به 3 برسد و یک امتیاز سرویس از ساوت کمپ اختلاف را به 4 رساند تا کولاکوویچ از اولین وقت استراحت خود استفاده کند. هر چند سرویس خوب غفور و دریافت بد برزیلی ها فاصله را یک امتیاز کم کرد اما در نهایت در امتیاز 8 بر 4 استراحت فنی آغاز شد. با شروع دوباره مسابقه باز هم تیم ایران نتوانست خطاهای خود را کاهش دهد و برزیلی ها با سرویس های خوب خود دریافت ایران را با مشکل رو به رو کردند و اختلاف امتیاز دو تیم به 6 افزایش پیدا کرد. وقت استراحت فنی کولاکوویچ و سرویس های خوب شفیعی باعث شد تا اختلاف امتیاز کاهش پیدا کند اما در نهایت دو تیم وقت استراحت فنی دوم را با نتیجه 16 بر 10 پشت سر گذاشتند. بازیکنان ایران تلاش می کردند تا اختلاف امتیاز را کاهش دهند اما تجربه بالای بازیکنان برزیل مانع از این کار بود و برزیلی ها به خوبی از اختلاف امتیازی خود محافظت کردند. سرمربی تیم ملی در امتیازات پایانی ست جواد کریمی، پوریا یلی، فرهاد قائمی و مسعود غلامی را به ترکیب ایران اضافه کرد. این ست در نهایت با نمایش بسیار خوب برزیلی ها با نتیجه 25 بر 16 به پایان رسید.

 

ست سوم: 25 بر 21 ایران

برزیلی ها با یک شروع خوب ست دوم را شروع کردند اما بازیکنان ایران با دو واکنش عالی اجازه ندادند اختلاف امتیازی ایجاد شود و دفاع خوب بازیکنان ایران روی تور بازی را سریع به تساوی رساند. بعد از این تساوی بود که شفیعی با یک امتیاز سرویس توانست ایران را در این ست از حریف پیش بیاندازد. دو تیم در این ست مانند ست اول شانه به شانه حرکت کردند و اشتباهات کم هر دو تیم باعث شد تا شاهد نبردی نزدیک میان دو تیم باشیم. وقت استراحت فنی اول در نتیجه 8 بر 7 به سود برزیل به دست آمد و برزیلی ها توانستند بعد از این وقت استراحت نیز یک امتیاز اختلاف خود را افزایش دهند تا همچنین بهتر از این در کسب امتیازات عمل کنند. عملکرد خوب لئال در حملات و بازی کم اشتباه والاس دسوزا در ست سوم ادامه پیدا کرد تا تیم برزیل با تکیه بر ستاره های خود کار را برای ایران سخت کند. در ادامه این ست و قبل از فرا رسیدن وقت استراحت فنی دوم، هر دو تیم برای لحظاتی توانستند اختلاف ایجاد کرده و اختلاف را کم کنند اما در نهایت با نتیجه 16 بر 14 به استقبال وقت استراحت فنی دوم رفتند. با شروع دوباره مسابقه اما تیم ایران عملکرد خوبی داشت و توانست با دریافت های خوب و یک دفاع عالی بازی را به تساوی بکشاند تا برزیلی ها برای متوقف کردن ایران مجبور به استفاده از وقت استراحت شوند اما این روش نیز نتیجه نداد و در شروع مسابقه شفیعی توانست با یک امتیاز سرویس روی دست های لوکارلی ایران را پیش بیاندازد. ایران یک امتیاز برتری خود را حفظ کرد و توانست این اختلاف را به 2 امتیاز برساند. این اتفاق با تکیه بر دریافت های خوب فیاضی و دیگر بازیکنان ایران رخ داد و تیم ایران کم اشتباه عمل کرد تا در امتیازات پایانی تیم برتر زمین باشد. یک دریافت خوب دیگر و استفاده از توپ برگشتی امتیاز ایران را به 24 رساند و باعث شد برزیل در امتیاز 21 متوقف شود تا سرمربی برزیل به سراغ وقت استراحت فنی برود. امتیاز 25 برای ایران با تیزهوشی معروف به دست آمد و ایران ست سوم را با برد به پایان رساند.

 

ست چهارم: 33 بر 31 برزیل

روحیه بالا و اعتماد به نفس بازیکنان ایران باعث شد تا ایران این ست را هم بهتر آغاز کند و یک دفاع عالی از موسوی باعث شد تا تیم ایران 2 امتیاز از حریف پیش بیفتد اما در ادامه والاس مانع از این شد که اختلاف امتیاز افزایش پیدا کند. سرویس فیاضی با سرعت 115 کیلومتر باعث شد تا ایران 6 بر 3 از حریف خود پیش بیفتد و سرمربی برزیل وقت استراحت درخواست داد تا این ست را خیلی سریع به ایران واگذار نکند اما باز هم فیاضی توانست امتیاز هفتم را برای ایران کسب کند. نمایش خوب ایران در دریافت و استفاده از پاس های استادانه معروف باعث شد تا ایران و برزیل با نتیجه 8 بر 4 به استقبال وقت استراحت فنی اول بروند. نمایش خوب ایران بعد از این وقت استراحت فنی ادامه داشت و شاگردان کولاکوویچ با دقت و تمرکز بالا توانستند این اختلاف امتیاز را حفظ کنند. لئال اما ستاره تیم برزیل بود و با استفاده از سرویس های خود توانست اختلاف امتیازی را یک امتیاز کاهش بدهد اما شفیعی در خط سرویس قرار گرفت و توانست با یک امتیاز سرویس دوباره اختلاف را به 4 برگرداند. نمایش خوب تیم ایران باعث شد تا شاگردان کولاکوویچ در شرایطی به امتیاز 16 برسند که حریف تنها 13 امتیاز کسب کرده بود. برزیلی ها در شروع دوباره مسابقه بهتر عمل کردند و با دفاع روی تور قوی خود فاصله امتیازی را کم کردند. اختلاف امتیازی دو میان دو تیم بر قرار بود اما یک تک دفاع از موسوی برابر لئال باعث شد تا ایران دوباره اختلاف را به 3 برساند اما باز هم تجربه برزیلی ها به کمک این تیم آمد و حریف ایران 2 امتیاز پی در پی کسب کرد تا اختلاف به یک برسد و کولاکوویچ مجبور شد تقاضای وقت استراحت کند. بعد از این اتقاق دو تیم رقابت نفس گیری داشتند و امتیاز به امتیاز پیش می رفتند و ابتدا ایران به امتیاز 24 رسید. برزیلی ها اما امتیازات را جبران کردند تا برنده مسابقه با امتیاز 25 مشخص نشود.

نبرد جذاب و نزدیک دو تیم در امتیازت بعدی ادامه پیدا کرد و هر دو تیم توانستند در روند مسابقه یک امتیاز از حریف پیش بیفتند و در نهایت برزیل با نتیجه 33 بر 31 به برد رسید.

 

ست پنجم:

ایران بازی را بهتر آغاز کرد و 2 امتیاز از حریف پیش افتاد اما دفاع خوب لوکارلی باعث شد تا دو تیم به تساوی برسند و در ادامه برزیلی ها با روحیه بهتر به جریان بازی برگشتند و اختلاف 2 امتیازی ایجاد کردند تا کولاکوویچ مجبور به اعلام وقت استراحت شود اما این وقت استراحت هم کمکی نکرد تا به این ترتیب برزیلی ها 5 امتیاز از ایران پیش بیفتند. نمایش کم نقص برزیلی ها در سرویس در این ست به کمک این تیم آمد و تیم برزیل توانست با نتیجه 15 بر 10 به برتری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز