خبرگزاری کار ایران

لیگ ملت‌های ۲۰۱۹

ایران 3 - ایتالیا یک؛ گام اول محکم برداشته شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۸۹۱

​تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار از لیگ ملت های ۲۰۱۹ با اقتدار از سد ایتالیا یکی از پرافتخارترین تیم های والیبال جهان گذشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار از لیگ ملت های ۲۰۱۹ برابر ایتالیا یکی از ریشه دار ترین تیم های والیبال جهان به میدان رفت و با نتیجه ۳ بر یک و امتیازهای ۲۵_ ۲۰، ۲۳_ ۲۵، ۲۳_ ۲۵ و  و ۲۳_۲۵ به پیروزی رسید.

ترکیب تیم ایران را در شروع این دیدار سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، جواد معنوی نژاد و علی شفیعی به همراه حضرت پور( لیبرو) تشکیل می دادند.

ایتالیا نیز با لباس لاجوردی و ترکیب جیانلی، بالاسو، آنتونوف، آنزانی، لاویا و گابریل نلی بازی را شروع کرد.

تعداد ۵۰ نفر از ایرانیان مقیم چین نیز همراه با مسئولان کنسولگری ایران از نزدیک بازی را مشاهده می کردند اما استقبال خوبی از سوی هواداران تیم میزبان به عمل نیامده بود و بیشتر صندلی های سالن خالی بود.

ست نخست: ۲۵_ ۲۰ ایتالیا

دو تیم در شروع این دیدار نمایش پایاپایی داشتند. سیمونه جیانلی کاپیتان با تجربه ایتالیا سعی می کرد تا سایر بازیکنان تیمش را تهییج کند. در حالی که بازی خوب جواد معنوی نژاد و پاس های طلایی معروف در شروع بازی کار را برابر پیش می برد، اما یکی دو اشتباه فردی از بازیکنان ایران کافی بود تا ایتالیا وقت استراحت نخست را به سود خود تمام کند. بازی سرعتی در دشتور کار ایران قرار داشت و علی شفیعی به خوبی پاس های کوتاه را به امتیاز تبدیل می کرد. اگر چه ایتالیا در اواسط این ست به برتری سه _ چهار امتیازی رسیده بود اما دفاع جانانه تیم ایران نمی گذاشت روند بازی از دست شاگردان ایگور خارج شود. محمد موسوی همچنان سد مستحکم دفاع ایران بود. ایران خوب بازی می کرد اما هنوز سه امتیاز از ایتالیا عقب بود. اناتوف بی شک ستاره ایتالیا در ست نخست بود. وقتی ایتالیا به امتیاز ۲۰ رسید، فیاضی جانشین معنوی نژاد شد. قدری تعلل در دریافت توپ های اول موجب برتری ایتالیا در امتیازهای پایانی شده بود. در نهایت ایتالیا با درخشش انتالوف و گابریل نلی ست نخست بازی را با ۵ اختلاف امتیاز برد.

ست دوم: ۲۵_ ۲۳ ایران

ایتالیایی ها در ست دوم با بهره گیری از اشتباه دفاع روی تور ایران خیلی زود به سه امتیاز برتری رسیدند. دریافت های نه چندان خوب اجازه نمی داد توپ به پاسور برسد و برنامه های هجومی تیم را کنسل می کرد. ایگور بعد از واگذاری ۴ امتیاز تقاضای وقت استراحت کرد. ایران اگر چه به کمک توانایی فردی ستاره هایش امتیاز می گرفت اما روند بازی را در دست نداشت. در مقابل ایتالیا کاملا بر روند بازی مسلط بود. حمله از کناره ها روی پاس های بلند این تیم مهار نشدنی نشان می داد. جیانلی بی شک ستاره بی چون و چرای این دیدار بود. در حالی ایتالیا همچنان به برتری امتیازی ادامه می داد بازیکنان ایران سر تسلیم شدن نداشتند و از جان و دل برای برگشتن به روند بازی مایه می گذاشتند. کادرفنی ایران نکات فنی لازم را گوشزد می کرد. سرانجام ایران در یک رالی طولانی امتیاز گرفت و روحیه خود را باز یافت. بازیکنان ایران به تدریج اختلاف امتیاز را کم کردند. ایران در وقت استراحت فنی دوم ۳ امتیاز با حریف فاصله داشت. سرویس های هدف دار میلاد عبادی پور و نقش آفرینی تمام عیار سعید معروف به عنوان دریافت کننده و توپ گیر و پاسور سرانجام در امتیاز ۱۸ کار را به تساوی کشاند. سرانجام ایران در امتیاز ۲۰ از ایتالیا پیش افتاد. حالا ایتالیا مجبور شد وقت استراحت بگیرد. دفاع جانانه موسوی و ابشار مهار نشدنی فیاضی ایران را در آستانه پیروزی قرار داد. در نهایت ایران بازی باخته را در ست دوم با برگشت عالی به روند مسابقه پیروز شد.

ست سوم: ۲۵_ ۲۳ ایران

دو تیم در آغاز ست سوم سر تسلیم شدن نداشتند. امیرغفور در نوک پیکان حملات ایران حتی از سه دفاع حریف هم اسپک می زد. جیانلی با تجربه اما نمی گذاشت ایتالیا بیش از یکی دو امتیاز عقب بیفتد. نبرد او با سعید معروف یکی از بهترین پاسورهای جهان در نوع خود دیدنی بود. ایران در ست سوم مسابقه کاملا جریان بازی را در دست داشت. بلنجینی مربی پرافتخار ایتالیایی ها هر چه با بازیکنانش صحبت می کرد نمی توانست روند کار را تغییر دهد. فیاضی امتیاز سرویس مستقیم گرفت و ۱۳ بر ۹ ایران را پیش انداخت. روبرتو روسو که برای ایتالیا به میدان آمده بود با قامت بلندش بالاتر از دفاع ایران اسپک می زد. نقش آفرینی خوب او و یک خطای تور از بازیکنان ایران کار را تساوی کشاند. گابریل نلی همچنان از هر ارتفاع پاس یک امتیاز می ساخت. دو تیم با اختلاف یک امتیاز پیش می رفتند.

یلی برای دفاع به دفاع به جای معروف به میدان می رفت و تعویض می شد. تیم ایتالیا که بر خلاف ست اول و دوم مسابقه حالا تحت فشار قرار گرفته بود، حالا آمار اشتباهات زیادی داشت. بهره گیری از دست دفاع حریف تدبیری بود که میلاد عبادی پور به خوبی از آن بهره می برد. ایران ست سوم بازی را هم ۲۵ _ ۲۳ برد.

ست چهارم: ۲۵_ ۲۳ ایران

ایتالیایی ها که اصلا دوست نداشتند در این مسابقه شکست بخورند، می دانستند در ست چهارم بازی چیزی برای از دست دادن ندارند و انتحاری کار را شروع کردند. با این حال سرویس های بی نقص فیاضی اجازه نداد حریف در دریافت اول هدفمند ظاهر شود. اسپک های چکشی میلاد عبادی پور دفاع نشدنی بود. سعید معروف در این ست جای خالی های همتای ایتالیایی اش را جواب داد، ایران با اختلاف یک امتیاز حریف را تعقیب می کرد. کولاکوویچ با آرامش نظاره گر بازی بود و از عملکرد شاگردانش رضایت داشت. ایران بدون دیدار تدارکاتی پا به این مسابقات گذاشته بود و در اولین نمایش خود خوب کار می کرد. تجربه سید محمد موسوی در مصاف با سرعتی های حریف کف وزنه امتیاز آوری را به سود ایران سنگین می کرد. سرمربی ایتالیا که می خواست از آماج حملات ایران بکاهد تقاضای بازبینی تصاویر ویدیویی را می داد که البته امتیازی برای تیمش به همراه نداشت. وقت استراحت فنی دوم هم با اختلاف ۳ امتیاز به سود ایران تمام شد. ایران با اختلاف ۴ امتیاز از حریف پیش بود و ایتالیا وقت استراحت می خواست. علی شفیعی به ندرت توپ از دست میداد و در حملا سرعتی می درخشید. باریکنان ایران با ارایه یک بازی منطقی و فارغ از احساسات توانستند به خوبی شرایط مسابقه را مدیریت کنند و در نهایت برنده این دیدار باشند.

ایران فردا (شنبه) از ساعت ۱۶:۳۰ برابر چین میزبانی این هفته از لیگ ملت ها به میدان خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز