خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای در گفت‌و گو با ایلنا: ‌

نوسازی و بازسازی 14 هزار کیلومتر جاده سیل‌زده تا 3 سال آینده

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۰۹۲

معاون سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای با بیان اینکه طبق آخرین محاسبات چیزی حدود 3600 میلیارد تومان خسارت به شبکه راهی کشور وارد شده است، گفت: به شرط تخصیص اعتبارات به موقع، در طول 3 سال راه‌های آسیب‌دیده را نوسازی و بازسازی می‌کنیم.

خداداد مقبلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به میزان خسارت وارد شده به شبکه راهی کشور پس از وقوع سیل در چند استان اظهار داشت: در جریان وقوع سیل در فروردین ماه و ادامه آن حدود 14 هزار کیلومتر از شبکه راهی کشور دچار آسیب و تخریب شدند. البته هنوز سیل ادامه دارد و در روزهای گذشته هم استان‌های سمنان، خراسان شمالی و رضوی درگیر سیل شدند. 

وی افزود: در برخی از این استان‌های سیل‌زده میزان تخریب به صورت صددرصدی بود و در برخی از استان‌ها سیل به شبکه راهی آسیب وارد کرد که نیاز به ترمیم و تعمیر دارند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری با بیان اینکه به 10 هزار ابنیه فنی آسیب وارد شد، گفت: در جریان وقوع سیل سه هزار متر پل آسیب دید که برخی از آنها هم تخریب صددرصدی داشتند. در نهایت به 88 دستگاه از پل‌های کشور در وسعت 10 متر تا 50 متر آسیب وارد شد که برای برقراری ارتباط مجبور به نصب پل‌های فلزی شدیم که هزینه‌های بسیار بالایی را در بر داشتند.

مقبلی با بیان اینکه تاکنون 100 میلیارد تومان پروژه نوسازی و تعمیر راه‌های آسیب دیده پس از وقوع سیل در حال انجام است، اظهار داشت: بسیاری از مسیرها نیاز به احداث مجدد دارند. در استان لرستان تخریب‌های قابل توجهی به شبکه راهی وارد شد. در استان‌های خوزستان و گلستان هم شبکه راهی دچار آبگرفتگی شد هر چند که این آبگرفتگی‌ها باعث تخریب نشدند اما پس از فروکش شدن آ‌ب آسفالت جاده‌ها تخریب گسترده‌ای داشتند و باید مجددا احداث شوند.

وی ادامه داد: به استان لرستان از نظر طول تخریب شبکه راهی و حجم خسارات بیشترین آسیب وارد شده است همچنین استان‌های خوزستان، مازندران و گلستان هم به ترتیب بیشترین خسارت را در طول راه‌های خود پس از وقوع سیل متحمل شده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری افزود: طبق آخرین محاسبات چیزی حدود 3600 میلیارد تومان خسارت به شبکه راهی کشور وارد شده است که پیشنهاد ما به وزارت کشور این است که 70 درصد این خسارت را امسال در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر نسبت به ترمیم و نوسازی راه‌های استان‌های سیل‌زده اقدام کنیم.

مقبلی گفت: همچنین پیشنهاد ما این است که 20 درصد اعتبار برای جبران خسارت‌های وارده را در سال‌ آینده و 10 درصد پایانی را هم در سال 1400 تخصیص و پرداخت کنند تا بتوانیم در طول سه سال راه‌های استان‌های سیل زده را بازسازی و نوسازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز