خبرگزاری کار ایران

استفاده از ظرفیت دانشجویان در بررسی گزارش ملی سیلاب‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۳۷۵

رئیس دانشگاه تهران در خصوص ارائه گزارش نهایی هیات ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها از سوی گروه تدوین گفت: گروه تدوین را تشکیل دادیم، زیرا شیوه تدوین این گزارش برای ما اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری اقدامات و فعالیت‌های انجام شده از سوی هیات ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها با حضور محمود نیلی احمدآبادی و  دیگر اعضای هیئت برگزار شد.

نیلی احمد آبادی رئیس هیئت ویژه رسیدگی به سیلاب‌ها در این نشست بیان کرد: ۴۳ روز از صدور حکم رییس جمهور جهت بررسی مساله سیلاب‌‌ها می‌گذرد در این ۴۳ روز هیات با تمام توان کارش را آغاز کرد و در تمام هفته جلسات به طور مداوم شکل گرفت، هدف اصلی این هیات استفاده از تجربه و توانایی‌ ظرفیت‌های کشور است. هیات در اولین اقدام خود سعی کرد افرادی که دارای تخصص تجربه و دانش لازم هستند را به همکاری دعوت کند.

وی ادامه داد: امروز برای حضور ۲۵۰ نفر از متخصصین و صاحبنظران حضور در کارگروه‌های حکم صادر شده است. ۱۵۸ نفر از آنها متخصصین و دانشمندان کشور در کارگروه  هستند و هر کدام ریاست یکی از ۱۶ کارگروه‌ها را به عهده گرفتند. ۷۸ نفر از تعداد ۲۵۰ نفر به عنوان همکار کارگروه معرفی شدند و در واقع عضو نیستند. از این افراد ۱۲۰ نفر هیات علمی دانشگاه‌ها و ۷۶ نفر اعضای کارگروه‌ها از استان‌های فارس، گلستان خوزستان بوده‌اند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: هیات سعی کرده از همه ظرفیت‌ها استفاده کند. ما در آغاز با استقبال گسترده از سوی گروه‌های مختلف مردم و متخصصین کشور مواجه شدیم و خود ما باور نداشتیم این تعداد از مردم در مورد سیل مشغول کار و فعالیت باشند. برداشت ما این است که این هیات اضافه بر اینکه آسیب‌‌های سیل را شناسایی و راه کارها را ارایه می دهد، می‌تواند نشان دهد یک هیات متخصص چه نقش مهمی در حل مسایل دارد.

او افزود: این هیات می‌تواند الگوی‌های خوبی را برای حل مشکلات و پیشگیری‌ها ارائه دهد که برای اتفاقات آینده مورد استفاده قرار بگیرد‌. بر اساس آمار حدود یک میلیون و ۷۰۰ متن، خبر، گزارش و فیلم در مورد سیل منتشر شده که هیات همه آنها را جمع آوردی کرده و از آنها بهره خواهد برد. علاوه بر این هیات سعی کرده درباره سیل‌های مهم کشور را و همچنین بیش از ۱۳ گزارش مهم از سیل کشورهای دیگر را مورد بررسی و جمع آوری قرار داده دهد. در قدم بعدی قطعا هیات فعالیت‌های بین المللی‌اش را گسترده خواهد کرد.  هیات می‌بایست سوالات خودش را آماده و به دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌فرستاد بیش ۸ هزار سوال به بیش از ۲۰۰ سازمان و نهاد ارسال شد تا ما توسط آمار و اطلاعات بتوانیم گزارش مرحله اول را ارائه کنیم.

نیلی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کمک‌های فراوانی به ما کرده‌اند و توانستیم ارتباط خوبی را با دستگاه‌های مختلف برقرار کنیم. کارگروه‌ها خودشان را موظف کردند از ظرفیت دانشجویان استفاده کنند.اقدامات علمی و عملی هیات می‌تواند سوالات بیشتری را طرح کند که دستمایه کارهای تحقیقاتی کشور خواهد بود. ما گروه تدوین را تشکیل دادیم زیرا شیوه تدوین گزارش نهایی برای ما اهمیت زیادی دارد، ضمن تهیه گزارش در مدت شش ماه کار دشواری است. تاکنون استقبالی که از این ماموریت شده بیش از حد انتظار بوده و جمعیتی که با ما همکاری کردند جزو بهترین کارشناسان این کشور هستند. همه هدف هیات این است یک گزارش بی طرفانه، دقیق و مستند را ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز