خبرگزاری کار ایران

هزینه 42 میلیارد تومانی حمل و دفن زباله در ارومیه/ تلاش برای بازیافت 150 تن زباله در روز

کد خبر : ۷۶۸۳۱۴

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: با افزایش مشارکت مردم در تفکیک زباله و آغاز این طرح در فرهنگ‌سراهای شهرداری و دفاتر تسهیل‌گری حدود 30 درصد از تولید روزانه زباله برابر با 150 تن زباله در یک برنامه پنج ساله قابل تفکیک و بازیافت به مواد دیگر خواهد بود.

احد یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه اظهار کرد: روزانه به طور میانگین 500 تن زباله در این شهر تولید می‌شود که با فرهنگ‌سازی تفکیک از مبدأ و سلسله اقدامات فرهنگ‌سراهای شهرداری و دفاتر تسهیل‌گری ارومیه امکان کاهش آن تا یک سوم موجود وجود دارد.

وی افزود: این مقدار در فصول مختلف سال از جمله در فصل برداشت محصول و عرق‌گیری از انواع گیاهان مرتبط به این خطه از کشور تغییر می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بیان کرد: برای دفن زباله‌ها زمینی به مساحت 80 هکتار در نظر گرفته شده و زباله‌های شهر ارومیه، دهیاری‌ها و شهرهای سرو، سیلوانا، نوشین‌شهر و قوشچی در محلی به نام سایت نازلو به صورت مکانیزه و با ماشین آلات مختلف حمل و دفن می‌شوند.

به گفته وی هزینه جمع‌آوری، حمل و دفن زباله‌های شهری حدود سه میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه در ماه برای شهرداری ارومیه در بر دارد که در سال از 42 میلیارد تومان هم فراتر می‌رود.

یوسفی ادامه داد: در مجموع فقط روزانه یک تن زباله قابل‌ تفکیک به صورت سیستمی توسط سازمان مدیریت پسماند تفکیک می‌شود که بیشتر این اقلام از جنس شیشه، کاغذ و فلز هستند، بنابراین فرهنگ‌سازی طرح تفکیک از مبدأ در شهر ارومیه نیاز به تقویت مستمر دارد تا با کاهش حجم تولید روزانه هزینه‌‌های حمل و دفن آن نیز تا حدود یک سوم کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: از چندی پیش در محل‌های دیگری از جمله فرهنگ‌سراهای شهرداری و دفاتر تسهیل‌گری فعالیت برای افزایش مشارکت مردم در تفکیک زباله آغاز شده که در صورت اثر بخش بودن حدود 30 درصد از تولید روزانه زباله یعنی 150 تن زباله در یک برنامه پنج ساله قابل تفکیک و بازیافت به مواد دیگر خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز