خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پسماند شهرداری رشت؛

ورود روزانه ۶۰۰ تن زباله به سراوان رشت

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۸۹۴

با صدور این مجوز‌ها، اقدام‌های اجرایی کنترل شیرابه‌های خروجی محل دفن زباله سراوان با جدیت تمام عملی می‌شود.

مرتضی شریفی با بیان اینکه در سراوان درخت کاشت می‌شود، اظهار کرد: مقدمات کاشت درخت در مرکز دفن سراوان فراهم می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، وی با اشاره به اینکه به‌زودی کاشت نخستین درخت در مرکز دفن سراوان انجام می‌شود، تصریح کرد: با کاشت گونه‌های جنگلی موجود در مرکز دفن زباله سراوان قصد داریم تا ذره‌ای از صدمات وارده به این طبیعت زیبا را جبران کنیم.

سرپرست سازمان مدیریت مدیریت پسماند شهرداری رشت به وضعیت زباله سراوان اشاره کرد و گفت: روزانه بالغ بر ۶۰۰ تن زباله در مرکز دفن زباله سراوان تخلیه می‌شود.

وی ادامه داد: از این مقدار به طور میانگین ۴۵۰ تن زباله متعلق به شهر رشت و بقیه زباله‌ها از شهر‌ها و بخش‌های همجوار است.

شریفی ایجاد شرایط مناسب و دقت و جلوگیری از بوی نامطبوع در منطقه سراوان را از اولویت کار سازمان مذکور دانست و خاطرنشان کرد: برای مرکز دفن زباله در سراوان باید ارزش قایل شویم و در پاکسازی این منطقه از زباله تلاش کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح کنترل شیرابه‌های خروجی محل دفن سراوان یادآور شد: برای اجرای این طرح در انتظار صدور مجوزهای لازم از طرف اداره کل منابع طبیعی استان هستیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت متذکر شد: با صدور این مجوز‌ها اقدام‌های اجرایی کنترل شیرابه‌های خروجی محل دفن زباله سراوان با جدیت تمام عملی می‌شود.

وی وجود زباله و شیرابه‌های آن را برای محیط سرسبز گیلان یک فاجعه خواند و تصریح کرد: برای نجات گیلان از این فاجعه زیست‌محیطی همه باید تلاش کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز