خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

رونق تولید؛ رونق صادرات و اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۰۳۹

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت : اگر تولید رونق پیدا کند به زعم آن صادرات و اشتغال نیز حرکتی رو به رشد خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عبدالله مهاجر در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات مازندران با حضور بهرامی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت توسعه صادرات کشور که بعدازظهر امروز در ساری برگزار شد،اظهار داشت: استان مازندران سالانه با 7 میلیون تن تولیدات کشاورزی از ظرفیت های مهم صادراتی خوبی برخوردار است.

وی ،آبزیان ،کیوی،مرکبات ، مواد معدنی ،گل و گیاه و... را از ظرفیت های مازندران برشمرد و افزود: بنا داریم در برنامه ششم توسعه، به سه هزار دلار صادرات دست پیدا کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: امروزه در کشورهای خارجی کشاورزی یک افتخار به شمار می رود ولی کشاورزان ما درگیر مشکلات فراوانی هستند.

وی ادامه داد: در سه ماه آخر سال قبل میزان صادرات استان حدود 30 درصد رشد داشت و صادرات به بیش از 420 میلیون تن رسیده است.

مهاجر افزود: مشکلات زیادی پیش روی صادرکنندگان وجود دارد اما صندوق ضمانت از شاخص ترین این مشکلات است.

وی با بیان اینکه صادرات نیاز به بستر سازی مناسب دارد تصریح کرد: اگر تولید رونق پیدا کند به زعم آن صادرات و اشتغال نیز حرکتی رو به رشد خواهد داشت.

مهاجر تصریح کرد: چنانچه این صندوق در حمایت از صادر کنندگان و پوشش بیمه ای گام های موثر بردارد بطور حتم در حوزه صادرات نیز ارتقاء خواهیم یافت.

وی با اشاره به اینکه مازندران جزء استان های پیشرو در حوزه صادرات به شمار می رود ،ادامه داد: با این حال ظرفیت مازندران در زمینه صادرات بیش از وضعیت موجود است و باید بسترهای لازم در این حوزه فراهم شود.

مهاجر خاطرنشان کرد: امکانات اتاق بازرگانی در اختیار صندوق ضمانت توسعه صادرات قرار می گیرد ضمن اینکه برای توسعه صادرات نیاز به هماهنگی و همکاری صندوق ضمانت داریم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه آمار صادرات استان بیش از یک میلیارد دلار است افزود: بخشی از کالاهای استان از مبادی دیگر استان ها صادر می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز