خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار؛

مجوز «پیوست سلامت» برای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر تهران صادر شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۸۸۷

واحدهای ۷و۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، نخستین مجوز استاندارد ملی «پیوست سلامت» تصفیه‌خانه‌های فاضلاب پایتخت را دریافت کردند.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مدیر دفتر فنی شرکت فاضلاب تهران با اعلام این خبر گفت: پیرو مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در سال ۱۳۹۲ توسط سازمان برنامه و بودجه، تمامی دستگاه‌های اجرایی که طرح‌های نیروگاهی و پالایشگاهی، صنایع سنگین، خدماتی (مانند تصفیه‌خانه فاضلاب)، کشاورزی، کلان توسعه‌ای و زیربنایی را در دستور کار دارند باید پیش از اجرای هر پروژه جدید، «پیوست سلامت» آن را داشته باشند.

"آیدین تکلیفی" افزود: بر همین اساس شرکت فاضلاب تهران در سال ۹۶ با آغاز مطالعات فنی احداث تصفیه‌خانه‌های جدید شهر تهران، هم‌زمان موضوع مطالعات «پیوست سلامت» را با هدف ارائه راهکارهایی برای پیشگیری و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست، ارائه راهکارهایی برای حفظ طبیعت، نظارت، پایش و جلوگیری از اثرات و پیامدهای استقرار تصفیه‌خانه فاضلاب از طریق برگزاری مناقصه عمومی و انتخاب مشاور ذی‌صلاح در پروژه‌های شرکت فاضلاب تهران در سطح این شهر آغاز کرد.

وی ادامه داد: شرکت فاضلاب تهران با ارائه گزارش «پیوست سلامت» برای طرح احداث واحدهای ۷و۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب به دبیرخانه ملی «پیوست سلامت» در وزارت بهداشت، سرانجام موفق شد برای نخستین بار در سطح کشور مجوز استاندارد ملی «پیوست سلامت» را در بخش تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، برای واحدهای ۷و۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران دریافت کند.

به گفته مدیر دفتر فنی شرکت فاضلاب، دریافت این مجوز برای سایر تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تهران نیز در دستور کار شرکت فاضلاب تهران قرار دارد.

با توجه به اهمیت مسائل مرتبط با سلامت یک پروژه توسعه‌ای، سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۰۳ موضوع «پیوست سلامت» (بررسی ابعاد یک پروژه از سه بعد سلامت جسم، روان و اجتماعی) را برای کشورها مطرح کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز