خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز سلامت، محیط و کار وزارت بهداشت:

آلودگی هوا سالانه نزدیک به سه هزار تهرانی را می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۷۹

همچنین ۲ هزار و ۵۲۲ مورد به علت بیماری قلبی و ۴ هزار و ۹۲۵ مورد به علت بیماری‌های تنفسی بستری می‌شوند که این آمار بر اساس الگوی سازمان بهداشت جهانی است که ما تمام این اطلاعات را بومی سازی کرده‌ایم.

ایلنا: رییس مرکز سلامت، محیط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مرگ سالانه ۲ هزار و ۷۲۴ مورد مرگ بر اثر آلودگی هوا در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " کاظم ندافی " در اولین کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای تهران در سازمان محیط زیست با اعلام این خبر افزود: مرگ این تعداد بر اثر آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و ازون است.

وی اظهار داشت: همچنین ۲ هزار و ۵۲۲ مورد به علت بیماری قلبی و ۴ هزار و ۹۲۵ مورد به علت بیماری‌های تنفسی بستری می‌شوند که این آمار بر اساس الگوی سازمان بهداشت جهانی است که ما تمام این اطلاعات را بومی سازی کرده‌ایم.

وی به نقش خودرو‌ها در آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: ۷۰ هزار خودروی فرسوده معادل ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خودروی با استاندارد یورو ۲ آلودگی ایجاد می‌کند بنابراین خروج خودروهای فرسوده باید جدی گرفته شود.

ندافی با تاکید بر اینکه تقویت دولت الکترونیک نیز نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت اظهار داشت: اگر ۴۰ درصد مردم تهران برای انجام کارهای خود از سامانه‌های الکترونیک استفاده کنند شاهد کاهش ۱۲ درصدی آلودگی هوا در پایتخت خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز