خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران خبر داد:

مرگ 109 موتور سوار در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۷۱۸

علی عباسی از مرگ 109 موتور سوار در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی عباسی با بیان اینکه تعداد کشته شدگان موتور سوار در حوادث ترافیکی در سال گذشته را ۱۰۹ نفر بوده است،گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش داشت.

عباسی آمار کل تصادفات سال گذشته را ۶۳۸ نفر اعلام کرد و افزود: بر اساس آمار مراکز ساری با ۱۷ نفر، بابل با ۱۶ و آمل با ۱۱ با نفر بیشترین شهر و رامسر با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسیدو بیشترین فوتی در ماه‌های تیر با ۱۵، مرداد و شهریور هر کدام با ۱۴و خرداد با ۱۳ مورد و کمترین آن با ۳ نفر در آذر ماه ثبت شده‌است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۲۹ فوتی است و کمترین گروه سنی کمتر از ۴۱ تا ۵۰ سال با ۱۰ فوتی گزارش شده است.

وی با اشاره به فوت تعداد ۷۷ نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و ۳۲ نفر در محور درون شهری افزود: از کل فوت شدگان موتور سوار ۹۹ نفر راننده موتور و ۱۰ نفر همسرنشین موتور هستند.

عباسی گفت: بر اساس بررسی انجام شده از تعداد ۱۰۹ مورد فوتی موتور سواران ۵۳ مورد با سواری، ۲۰ مورد با وانت بار، ۱۱ مورد با کامیون ،۸ مورد هم برخورد با شیء ثابت ،۵ مورد با موتور، ،۸ مورد سایر موارد و ۳ مورد هم واژگونی هستند.

این مقام اجرایی استان در ادامه افزود: شایع‌ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سال گذشته (۹۷) بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز