خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران خبر داد:

مرگ 24 موتور سوار در سه ماهه اول سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۶۶۶

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران از مرگ 24 موتور سوار در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،علی عباسی، مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران،تعداد کشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیکی را  ۲۴ نفر اعلام کرد و افزود: در این استان در سه ماهه سالجاری تعداد  ۱۳۸ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که از این تعداد ۲۴ نفر  موتور سوار هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹درصد کاهش داشت.

عباسی تصریح کرد: بر اساس آمار شهرهای ساری با تعداد چهار، جویبار ،بابل ،چالوس، قائمشهر هر کدام با سه نفر بیشترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید و بیشترین فوتی در ماه های خرداد با ۱۳، اردیبهشت با شش و فروردین با ۵ مورد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد : بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۳۱ تا ۴۰ سال با آمار ۸ (۳۴درصد )فوتی است و بعد از آن گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با ۶ (۲۵ درصد ) فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به فوت تعداد ۱۳ نفر (۵۴درصد ) از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی افزود :تعداد ۲۳نفر راننده موتور و یک نفر هم سرنشین موتور هستند.

عباسی در ادامه افزود: شایع ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سه ماهه سالجاری بوده که امید می رود موتور سواران با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ، استفاده از کلاه ایمنی ، عدم حمل مسافران و ترک نشینان خارج از ظرفیت و حرکات نمایشی و حمل بار غیر متعارف شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز