خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران عنوان کرد:

افزایش 9 درصدی مصدومین ناشی از حادثه کار در مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۰۶۹

علی عباسی گفت :در سال گذشته تعداد 88 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)،که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ،علی عباسی با اعلام این خبر گفت:بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان ساری با  13 و آمل با 12و بابل با 9 فوتی بیشترین و شهرهای گلوگاه ،سوادکوه نکا و جویبار هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی افزود: بر اساس این گزارش در سال های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی که در سال گذشته 35 مورد مرگ های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و 28 مورد نیز برق گرفتگی و ما بقی اصابت جسم سخت و سایر موارد می باشد.

عباسی با بیان اینکه مرداد ماه با 16 نفر بیشترین  و مهر با 12 ،تیر و اردیبهشت هر کدام با 8 مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده 73 نفر  متاهل و ما بقی مجرد هستند ، افزود : تعداد شش (6) نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند.

بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 913 نفر مصدوم (869 مرد و مابقی زن)ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز