خبرگزاری کار ایران

اظهارات جدید درباره علت فوت کارگران کارخانه ذوب آهن نگین البرز؛

تقصیر گردن جرثقیل افتاد!

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۸۰۰

رئیس اداره کار ابهر گفت: قرار است چهارشنبه (اول خرداد) تیمی از اداره کار کشور برای بررسی حادثه کارخانه ذوب آهن نگین البرز به ابهر بیاید و دلیل اصلی این حادثه را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اداره کار ابهر، خانه کارگر ابهر و خرم دره و مدیرعامل کارخانه ذوب آهن نگین البرز، اطلاعات تازه‌ای درباره حادثه‌ای که منجر به فوت چهار کارگر شد، ارائه دادند.

بامداد 22 اردیبهشت نقص در یکی از دیگ‌های ذوب فولاد، پارگی زنجیر جرثقیل در کارخانه ذوب آهن نگین البرز ابهر حادثه آفرید. به دنبال این اتفاق چهار کارگر این کارخانه جان باختند.

درحالیکه بیش از یک هفته از این حادثه تلخ می‌گذرد گزارش دقیقی از علت آن وجود ندارد و عواملی مانند بی‌احتیاطی، نقص ایمنی و عدم رعایت اصول کار به عنوان دلایل این حادثه ذکر می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر ابهر و خرمدره رعایت نکردن اصول ایمنی را دلیل حادثه کارخانه ذوب آهن نگین البرز دانست و گفت: کارفرما مسئول حادثه منجر به فوت در ابهر است.

قاسم خلجی همچنین از ادامه پیگیری‌ها برای جبران خسارت خانواده جان‌باختگان و مصدومان حادثه کارخانه ذوب آهن نگین البرز خبر داد.

در همین حال مدیرعامل کارخانه ذوب آهن نگین البرز تقصیر را متوجه شرکت تولید‌کننده جرثقیل دانست و گفت: جرثقیلی که در این کارخانه مورد استفاده قرار می‌گرفت با وجود داشتن گارانتی دو ساله و به‌رغم اینکه هنوز دو سال از عمرش نگذشته بود، اشکال پیدا کرد و حادثه آفرید.

حیدری البته عنوان کرد که مسئولان کارخانه پیگیر پرداخت خسارت به خانواده جان‌باختگان هستند و بر اساس تعهدات انجام شده بدون نیاز به رای دادگاه جبران خسارت می‌شود.

در حالی از طرفی کارفرما و از طرف دیگر تامین کننده ماشین‌آلات کارخانه به عنوان متهم حادثه کارخانه ذوب آهن نگین البرز معرفی می‌شوند که رئیس اداره کار ابهر بیان علت قطعی حادثه را منوط به بازرسی اداره کار تهران و ارائه گزارش نهایی می‌داند.

انباری با بیان اینکه چند نوبت بازرسی از طرف اداره کار شهرستان و اداره کار استان انجام شده، گفت: قرار است چهارشنبه (اول خرداد) تیمی از اداره کار کشور برای بررسی حادثه به ابهر بیاید و دلیل اصلی این حادثه را مشخص کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز