خبرگزاری کار ایران

کاتب در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد؛

تصویب اصلاحیه‌ای برای اجرایی شدن تحقیق و تفحص‌های مجلس/ طرح استانی شدن انتخابات به این دوره نمی‌رسد

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۴۳۳

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: جایگاه اجرایی در تحقیق و تفحص به این معناست که دادگاهی خاص تشکیل شده و سپس خارج از نوبت در دستور کار قوه قضائیه قرار خواهد گرفت و به سرعت رسیدگی خواهد شد.

غلامرضا کاتب در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره سرانجام تحقیق و تفحص‌هایی که در مجلس انجام شده است، گفت: در تحقیق و تفحص‌ها موضوع مورد نظر قبلا به قوه قضائیه می‌رفته و الان هم می‌رود. اما در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اصلاحیه‌ای را برای حل مشکلات پیرامون تحقیق و تفحص‌ها تصویب کردیم.

نماینده مردم گرمسار تاکید کرد: اگر این اصلاحیه به صحن مجلس بیاید و مصوب شود باعث خواهد شد ماده ۲۳۶ و همه تحقیق و تفحص‌ها جایگاه اجرایی پیدا کند.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس خاطرنشان کرد: جایگاه اجرایی در تحقیق و تفحص به این معناست که دادگاهی خاص تشکیل شود و سپس خارج از نوبت در دستور کار قوه قضائیه قرار خواهد گرفت و به سرعت رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دوره قبل هیچ یک از تحقیق‌ و تفحص‌ها و اعمال ماده ۲۳۶ از سوی مجلس به نتیجه نرسید و دلیلش این است که اطاله دادرسی باعث می‌شود تحقیق و تفحص‌ها در نوبت قرار بگیرند و مجلس عملا تمام می‌شود و آن تحقیق و تفحص‌ هم از نوبت خارج خواهد شد.

نماینده گرمسار تاکید کرد: دنبال این هستیم که با اصلاح این آیین‌نامه مشکل را حل کنیم. اگر این اصلاحیه مصوب شود برای تمام تحقیق و تفحص‌های این دوره چهارساله مجلس قابل اعمال و اجرا خواهد بود.

کاتب که از طراحان اصلی طرح استانی شدن انتخابات است، با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به این طرح گفت: شورای نگهبان ۱۰ مورد ایراد گرفته و هنوز به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس نرسیده است.

وی افزود: اینطور که پیش‌بینی‌ می‌شود با توجه به فرصت اندکی که داریم طرح استانی شدن انتخابات به این دوره نمی‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز