خبرگزاری کار ایران

دستور هفتگی صحن علنی مجلس برای نخستین هفته کاری سال جدید اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۳۷۷

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نخستین هفته کاری سال ۱۳۹۸جلسات علنی خود را از روز یکشنبه تا سه‌شنبه برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ با پایان تعطیلات نوروز، مجلس شورای اسلامی نیز کار خود را از روز یکشنبه ۱۳۹۸/۰۱/۱۸ آغاز خواهد کرد. بر همین اساس قوه مقننه در سه روز یکشنبه و دوشنبه در یک نوبت و سه شنبه در دو نوبت صبح و بعداز ظهر جلسه خواهد داشت. 

در این راستا و در هفته پیش رو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم اعاده شده از سوی شورای نگهبان گزارش خواهد داد. 

همچنین این کمیسیون دو گزارش در مورد طرح یک فوریتی الحاق جز «ز» به بند ۵ ماده ۶ قانون اصلاح موادی به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که یک فوریت آن در جلسه علنی مورخ ۳۰ / ۳ / ۹۷ به تصویب رسیده است و طرح اصلاح ماده ۳ و الحاق یک ماده به قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مصوب ۵/ ۳ / ۹۴ را به نمایندگان مجلس ارائه خواهد کرد. 

کمیسیون اقتصادی نیز در نخستین هفته کاری فروردین ماه سال ۹۸، هفت گزارش در خصوص لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی اعاده شده از سوی شورای نگهبان، لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و دوک‌نشین اعظم لوکزامبورگ، لایحه معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی، طرح استفساریه ماده ۳۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور،طرح استفساریه بند ۲ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم، طرح اصلاح ماده ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم و لایحه اصلاح بند ۳ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ با اصلاحات بعدی آن را ارائه خواهد کرد. 

همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هایی جداگانه در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و طرح الحاق دو تبصره به بند «د» ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی را به نمایندگان مجلس ارائه خواهد کرد. 

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز در مورد رد طرح دهیاری‌ها، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۹۸ قانون ایین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای سالامی و تعداد نمایندگان آنها و طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۶ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به مجلس گزارش می‌دهد. 

در هفته پیش رو گزارش‌های کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مجلس قرائت می‌شود. 

در روزهای یکشنبه تا سه شنبه همچنین کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه حفاظت از خاک اعاده شده از شورای نگهبان گزارش خواهد داد و گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح ماده ۶۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران قرائت می‌شود. 

همچنین کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان و کمیسیون اجتماعی در مورد رد طرح استفساریه جزء شش بند ث ماده ۸۸ قانون پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی گزارش خود را ارائه خواهند داد. 

کمیسیون انرژی و کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نیز به ترتیب در مورد طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و CNG در کشور و طرح اصلاح بند «ل» ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گزارش خواهند داد. 

بر اساس این گزارش در هفته پیش رو همچنین گزارش تصویب سه تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی شامل تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی، تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذرچلیک توسط سازمان خصوصی سازی و تصویب تقاضای تحقیق و  تفحص از نحوه تشکیل و خرید ساختمان‌ها و جذب نیرو و دادن وام توسط بانک شهر به مجلس ارائه می‌شود. 

کمیسیون انرژی نیز در مورد تخلفات مرتبط با شرکت پالایش نفت کرمانشاه به مجلس گزارش می‌دهد. 

گزارش نهایی کمیسیون صنایع و معادن در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت بر برداشت از منابع طبیعی و وصول و هزینه‌کرد حقوق دولتی در ا ستان‌های همدان، مرکزی، کرمان، یزد و آ‌ذربایجان غربی و سایر استان‌های دارای منابع معدنی دیگر گزارشی است که در صحن مجلس قرائت می‌شود. 

گزارش کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست کشور از سال 1392 تاکنون، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از اتولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در حوزه بازارهای مالی و دو گزارش کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مورد عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بررسی اقدامات دستگاه‌های مسئول در خصوص مصوبات هیئت وزیران و قوانین مرتبط در زمینه مبارزه با آلودگی هوا از دیگر دستورکارهای مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو است. 

همچنین در هفته جاری انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای ماده ۳۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار قوه مقننه قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز