خبرگزاری کار ایران

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه؛

نماینده دادستان: رضوی متهم خُرد نیست/ متهم با تشریفات در خیابان تردد می‌کرد/ متهم: سیاسی نیستم/ VOA قبل از دادگاه سه برنامه برایم ساخت

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۲۰۴

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سیدمحمدهادی رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام تعدادی از متهمان بانک سرمایه در شعبه سوم اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.

در آغاز این جلسه، قاضی مسعودی‌مقام مفاد ۱۹۳ و ۱۹۴ را تفهمیم کرده و تاکید کرد: اظهارات حاشیه‌ای در رسیدگی تاثیر ندارد و از متهمان می‌خواهیم بر اساس حق و حقیقت صحبت کنند.

در ادامه قاضی از قهرمانی نماینده دادستان خواست که مابقی کیفرخواست را قرائت کند.

محمد هادی رضوی متهم خُرد نیست

وی در جایگاه خود قرار گرفت و گفت: در جلسه گذشته مطالبی از سوی آقای سیدمحمد هادی رضوی دایر بر اینکه او خود را متهم خُرد اعلام کرد وجود دارد، درست است که پرونده بانک خرده‌ای از اتهامات وی است اما او متهم خُرد نیست.

نماینده دادستان ادامه داد: بر اساس پرونده‌ای که آورده‌ام و طبق گزارش بانک مرکزی آقای رضوی ۱۰۷ میلیارد تومان از بانک سرمایه تسهیلات دریافت کرده است، پس از آن هم ۱۰۴ میلیار تومان از بانک‌های دی، اقتصاد نوین و تجارت تسهیلات دریافت کردند.

قهرمانی خطاب به رضوی گفت: شاید ۸۰ میلیارد تومان برای شما چیزی نباشد اما درد بسیاری از مردم را درمان می‌کند، شما متهم کلان هستید.

شرکت‌های منتسب به سیدمحمد هادی رضوی صلاحیت نداشتند

وی در ادامه افزود: در جلسه گذشته بیان شد آقای رضوی از طریق سه شرکت برای غارت بانک سرمایه ورود کرده است، شرکت آینده‌سازان فاطمی و ره‌پویان کوثر، ویژه تسهیلات و شایگان تجارت آتیه ویژه ضمانت‌نامه بوده است.

قهرمانی ادامه داد: سیدهادی رضوی در تاریخ مهر سال ۹۱ درخواست تسهیلات ۲۰میلیارد تومانی می‌کند که ۵\۲ میلیار تومان به وی تعلق می‌گیرد اما رضوی آن را دریافت نمی‌کند و درست یک ماه بعد ۵\۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کند و خانم رام به عنوان کارشناس مسئول بررسی مدارک می‌شود.

وی افزود: خانم رام از آقای شیانی در تاریخ  ۱۸\۸\۹۱ دستور می‌گیرد گزارشی از قراردادها از جمله قرار‌دادهای ارتش، توسعه تجارت و غیره را کارشناسی و موارد اعتباری را قید کند. خانم رام چند مورد ایراد پیدا می‌کند و می‌گوید  آقای رضوی نه تنها صلاحیت دریافت ۵\۲ میلیارد را ندارد بلکه صلاحیت دریافت هیچ تسهیلاتی را ندارد چرا که قراردادها صوری بوده است.

نماینده دادستان در این لحظه به اذن قاضی از خانم رام خواست در جایگاه قرار گیرد، وی خطاب به رام گفت: سه گزارش شما تاکید می‌کند شرکت‌های منتسب به سیدمحمد هادی رضوی صلاحیت نداشتند چرا گزارش شما حذف و مصوبه صادر شده است.

روی ما فشار بود و تسهیلات می‌خواستند

رام گفت: من گزارش پرونده را بر اساس مدارک گزارش نوشتم که عین واقعیت بود. مشکل این بود که روی ما فشار قرار داشت و تسهیلات می‌خواستند که در ادامه خواستند موارد بررسی و تکرار شود.

قهرمانی ادامه داد: در یک مورد گفته‌اید آقای بخشایش شما را برای ادای توضیحات خواستند.

رام گفت: بله او چند بار مرا خواست اما در این پرونده حضور ذهن ندارم چرا که چندسالی است در آن فضا نیستم.

نماینده دادستان ادامه داد: این وضعیت تکرار می‌شود و ادامه پیدا می‌کند و ایشان که هیچگونه صلاحیتی نداشته تا ۶۰ میلیارد تومان با شرکت آینده‌سازان فاطمی تسهیلات گرفته‌اند. ایشان در جلسه قبل ادعا کردند که آقای محمدی که از سردمداران مبارزه با فساد بانک سرمایه هستند وی را به کوچه پشتی بانک برده و از وی رشوه خواسته است. اما سوال اینجاست که آیا آقایان مدیران بانک شما را به کوچه پشتی برده‌اند یا خیر.

قهرمان در ادامه تصریح کرد: آقای رضوی در شرکت ره‌پویان کوثر تقاضای ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات کردند که در تاریخ ۹۳/۱۲/۱۸ آقای رهبری خطاب به شعبه اسکان نامه می‌زند و می‌گوید امکان اجابت درخواست ایشان میسر نیست اما با این حال ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرارداد مشارکت مدنی کاملاً موضوعیت داشته، بیان کرد: نقش آقای امامی و  رضوی پاسکاری بین وی و آقای امامی برای غارت بانک به این شکل است که آقای رضوی از بانک مصوبه می‌گیرد و وثیقه ایشان ۳۰ درصد تعیین می‌شود که در ادامه به بانک سرمایه نامه می‌زند و می‌گوید که جای وثیقه از من پول بگیرید.

رضوی تسهیلات را دریافت و تبدیل به ملک و ماشین کرده است

وی افزود: در این زمان آقای امامی ورود می‌کند و جای وثیقه را پُر می‌کند و ایشان تسهیلات را دریافت و تبدیل به ملک و ماشین کرد. رضوی وقتی پول را به آقای امامی پس می‌دادند پول را به شرکت‌های کارتن خواب می‌ریختند. شرکت گلگون تجارت جهان که مربوط به یک جوان یتیم است با اسم آن ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند و قرار بود که ۵ میلیون تومان به او بدهند که آن ۵ میلیون تومان را هم ندادند.

قهرمانی اظهارداشت: متهم رضوی به بانک نامه می‌زند و می گوید که کار بازرگانی می‌کند و می‌خواهد که سررسید تسهیلات را از ۶ ماه به ۲ سال تبدیل کنند اما چه کار بازرگانی، ملک خریدن و ماشین خریدن آیا کار بازرگانی است؟ در این شرکت‌ها که رضوی تسهیلات گرفته باید گردش مالی، اعتبار و صلاحیت داشته باشد که در ادامه ۳ قرارداد را به بانک ارائه می‌کند. شرکت آینده سازان فاطمی با شرکت مهربان کالای پیام به نمایندگی سیامک حاج خلیل که در آن قراردادی تنظیم می‌شود که مبلغ آن ۲۳ میلیارد تومان است اما در اداره ثبت شرکت‌ها مشخص شد شماره ثبت این شرکت چیز دیگری است و اصلاً این فرد وجود خارجی نداشته و جعلی است.

نماینده دادستان اضافه کرد: قرارداد شرکت آینده سازان فاطمی با شرکت مهان مهر پویان که مبلغ قرارداد به صورت عددی ۱۱ میلیارد و به صورت حروفی ۸ میلیارد تومان است که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که شماره ثبت آن چیز دیگری است و نماینده آن وجود خارجی نداشته و جعلی است. در شرکت ناساتل موضوع قرارداد فروش مازوت است که شماره ثبتی آن اعلام می‌شود که در بررسی‌ها مشخص شد که مربوط به شرکت دیگری بوده و جعلی است.

وی بیان داشت: در قرارداد شرکت آینده سازان فاطمی با گروه دفیه که در آن امیررضا فرزان‌راد نائب رئیس هیأت مدیره بوده که وی غارتگر بیت‌المال است و اکنون متواری است و همچنین محمد امامی و پدر وی عضو هیأت مدیره هستند و ظاهراً شماره ثبت قرارداد نیز جعلی است. در شرکت توسعه تجارت مرین که در اینجا هم شرکت را جعل می‌کنند و ۲ قرارداد نیز ارائه می‌کنند که متن آن واحد است و بعدها اداره مالیاتی این قراردادها به دستش می‌رسد و همه آن طرف قراردادهای آقای رضوی را محکومیت مالی می‌دهند و متوجه می‌شوند که قراردادها جعلی است و موج شکایت‌ها علیه رضوی شروع می‌شود. استدلال دکتر فضلعلی این است که این قراردادها در بانک دی، تجارت و ... هم ارائه می‌شوند، طبق گفته رضوی آنجا هم دشمن داشتند؟

رضوی گزارش حسابرسی مورد تائید جامعه حسابرسان را نیز نداشته است

وی افزود: رضوی ادعا داشت که منع تعقیب گرفته، اما نگرفته است. ایشان فاکتورهایی ارائه می‌دهد که بابت مشارکت مدنی بوده که این فاکتورها از شرکت ژرف اندیشان بازار ۳۰-۴۰ میلیارد تومان ارائه می‌شود که در ادامه مشخص می‌شود وجود خارجی نداشته و جعلی است. متهم رضوی در مرحله اول تحقیقات ادعا کرد که فاکتورها جعلی است اما بعد که دید قضیه جدی است می‌گوید که دشمنی به نام خانم خلیلی داشتم و او فاکتورها و قراردادهای جعلی در پرونده تسهیلاتی من گذاشته که اکنون از دنیا رفته اما سئوال اینجاست که در بانک‌های دیگر چه کسی گذاشته است؟ همچنین رضوی گزارش حسابرسی مورد تائید جامعه حسابرسان نیز نداشته است.

نماینده دادستان تهران با بیان اینکه هادی رضوی گزارش حسابرسی مورد تایید نداشته است، گفت: به دلیل عدم اظهارنامه مالیاتی عملکرد شرکت برای موسسه مقدور نبوده است چون اظهارنامه مالیاتی نداشته است.

نماینده دادستان تهران در رابطه با موضوع ضمانت نامه های بانکی هم گفت: آقای رضوی هر ضمانتنامه‌ای جز ضمانت‌نامه تعهد پرداخت می‌توانست بگیرد به همین دلیل با شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ منجمد و گوشت گوساله وارداتی می بندد.

 قهرمانی ادامه داد: بعضی وقتها می‌خواهم گریه کنم وقتی بخش‌هایی از پرونده را می‌بینم.

قرارداد ۲۷ میلیارد تومانی رضوی با امور دام

 وی در ادامه در رابطه با قرارداد رضوی با شرکت امور دام گفت :۲۷ میلیارد تومان با امور دام قرارداد می‌بندد که گوشت و مرغ امور دام را خریداری و در بازار توزیع کند. سه چک به مبلغ ۹ میلیارد و نیم میلیارد تومان قرارداد می‌بندد و با همین چک ده‌ها تن گوشت منجمد می خرد.

وی خطاب به هادی رضوی گفت: مگر شما سابقه داشتید؟ اگر با گوشت چک می‌دهند من چک بدهم و خیلی‌ها که بیکار هستند بروند و گوشت بخرند.

 نماینده دادستان تهران افزود: رضوی قراردادها را بسته و معرفینامه از شرکت امور دام می گیرد پس از دریافت گوشت ایشان چون چک داده بود پولی نداده بود به همین دلیل پول‌ها را از کیسه ملت می دهد.

وی افزود:رضوی می‌آید و با قراردادهایی که با امور دام داشته یک قرار داده دیگری جلب می کند به طوری که ۱۰ برابر مبلغ قرارداد پایه قرارداد جدیدی به مبلغ دویست و هفتاد و پنج میلیارد تومان جعل می کند و قرارداد جدیدی را به بانک سرمایه جهت تجهیز سردخانه‌های چند استان ارائه می‌دهد و به دنبال آن درخواست ضمانت‌نامه تعهد می‌کند که متأسفانه بانک سرمایه هم با چک و سفته برای ضمانت نامه صادر می‌کند وقتی برگشت می‌خورد امور دام به بانک سرمایه معرفی کرده و بانک وضعیت پرداخت بوده است در مرحله بازپرسی پول را توقیف می‌کند.

رضوی خود را شاه قرارداد کشور می‌نامد

وی ادامه داد:درباره اینکه رضوی چطور ضمانتنامه ها را گرفته باید بگویم ایشان قراردادهای ارائه می‌دهد که من با شرکت‌های بزرگ و معروف از جمله ماموت قرارداد بستم ایشان اعلام می‌کند شاه قرارداد کشورم شما که ادعای قرارداد با شرکت‌های بزرگ را داری چطور لیست خریدت صفر است.

قهرمانی با بیان اینکه ۱۰۷ میلیارد ضمانت‌نامه از بانک می‌گیرد اما ریالی به شرکت امور دام نمی‌دهد گفت: رضوی در حالی اعلام کرده که من بازرگان هستم اما سرمایه گذاری در امور دیگر داشته است.

 قهرمانی تصریح کرد: متهم به همراه دلاویز و امامی ملکی به متراژ ۷۸ هزار متر در نوشهر خریداری می‌کند که این مرکز ویلای لوکس برای هر سه نفرشان بوده است و باید گفت متهم در اینجا سرمایه گذاری کرده است.

وی به امور دیگر سرمایه‌گذاری رضوی اشاره کرد و گفت: متهم همچنین ملکی به مساحت ۴۵۶ متر در خیابان آفریقا و ۵ طبقه در خیابان احمد قصیر خریداری می‌کند.

 وی همچنین به نام منشی اش یک ملک رهن کرده  و بی‌ام‌و می‌خردو همچنین ملکی از محمد امامی برای خود در خیابان فرشته می‌خرند .

متهم با تشریفات در خیابان تردد می‌کرد

نماینده دادستان با بیان اینکه سرمایه گذاری بعدی هادی رضوی خرید مازراتی با پول معلمان بوده است گفت: وی همچنین بنز اس ۵۰۰ را هم خریداری می کرده است البته باید گفت همه این خودروها را با هم داشته است چراکه خبرهایی هست که با تشریفات در خیابانها تردد می‌کرد؛ سوزوکی تویوتا بنز و مازراتی. همچنین موتوری با نام ام وی آگوستا داشته که قیمت آن به اندازه ۱۰ پراید ۵۰ میلیون تومانی بوده است‌

لیست سفرهای رضوی بعد از اخذ تسهیلات ۵۰ کشور را شامل شده است

وی به سفرهای های خارجی  رضوی  اشاره کرد و گفت: تسهیلات هادی رضوی در گردش نبوده است بلکه برای گردش بوده است به طوری که لیست سفرهای خارجی بعد از اخذ ضمانتنامه حدود ۵۰ کشور را شامل شده است که از جمله آنها ایتالیا آلمان و اتریش امارات عراق و غیره بوده است که در برخی از سفرها شریف کاظمی منشی وی نیز همراه بوده است.

سیاسی نیستم

محمد هادی رضوی در دفاع از خود گفت: من سیاسی نیستم و منش و متن سیاسی بنده با کسی که به او منتسب هستم، متفاوت است. جریان سیاسی بنده هم متفاوت است.

وی از رسانه‌ها خواست تا تقوای کاری داشته باشند.

رضوی در رابطه با قرارداد با خبرگزاری‌ فارس توضیح داد: ۲۵۰ میلیون تومان قرارداد بنده با خبرگزاری فارس بود که به صورت ماهانه تبلیغاتی در رده باکس در صفحه اول برای بانک سرمایه منظور شود، تبلیغاتی در خود خبرگزاری و همچنین صفحه اول گذاشته می‌شد که هر کدام قیمت خودش را داشت. یک قرارداد کاملاً مشخص و واضح منعقد شده بود.

زمانی که در مورد فساد رفیق قدیمی‌تان صحبت می‌کنم به هم می‌ریزید

وی ادامه داد: ماده ۱۸۶ چیست من از قوانین پولی و بانکی کشور می‌خوانم و برای بالا بردن سواد علمی آقای قهرمانی صحبت می‌کنم. من می‌خواهم مستند صحبت کنم.

رضوی خطاب به نماینده دادستان گفت: چرا زمانی که در مورد فساد رفیق قدیمی‌تان آقای علی محمدی صحبت می‌کنم به هم می‌ریزید، شاید یک درصد حرف من درست باشد.

اسناد اخذ تسهیلات بین سال‌های ۹۰ تا ۹۳ از پرونده بیرون کشیده شده است

وی افزود: آقای قهرمانی اول گفتند که ماده ۱۸۶ را در جریان اخذ تسهیلات نگرفتیم. صراحتاً از مظهر خدا عذرخواهی کنید.

رضوی با بیان اینکه امروز اسناد عجیبی ارائه می‌دهم، گفت: آقای قهرمانی گفتند که با چک و سفته تسهیلات گرفتم سپس اعلام کردند که سقف بانک مرکزی هم رعایت نشده است.

وی افزود: ماده ۱۸۶ را گرفتیم و اسناد آن موجود است. تاریخ اخذ تسهیلات بین سال‌های ۹۰ تا ۹۳ بوده است و ۹۳ صراحتاً بانک اعلام کرده که ۶۰ میلیارد تسهیلات اخذ شده است، آقای قهرمانی منکر بود چون اسناد آن از پرونده بیرون کشیده شده است.

۱۰۰ ورود و خروج به کشور داشته‌اید

قهرمانی با اشاره به اینکه رضوی مدعی است که تسهیلات او برای سرمایه در گردش بوده است، تصریح کرد: نه آقای رضوی، این تسهیلات برای گردش نبوده است. شما ۱۰۰ ورود و خروج به کشور داشته‌اید و به کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان، اتریش، امارات و اوکراین سفر کرده‌اید و در مواردی با خانم شریف‌کاظمی با هم بوده‌اید و مبالغی را برای خرید ارز برای این سفرها اختصاص داده‌اید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مبلغ قابل توجهی از پول‌ها را برای سریال شهرزاد اختصاص داده‌اند، گفت: رضوی در پاسخ بازپرس مبنی بر اینکه پول‌ها را چه کار کرده است، گفته که آنها را صرف خرید وثیقه‌ها، بازپرداخت تسهیلات، هزینه‌های جواز، سرمایه‌گذاری ۷.۵ میلیاردی در شهرزاد و سرمایه‌گذاری ۹۰ درصدی در فیلم کمدی بی‌حساب کرده است.

نماینده دادستان سپس با اشاره به ادعای دینداری رضوی به استفاده او از شیوه ربوی اشاره کرد و افزود: رضوی در دوم آذرماه سال ۹۳ به شعبه اسکان نامه زده و درخواست آزاد کردن سپرده نقدی‌اش را کرده و گفته است که به جای آن سود بانکی بالا معادل ۳۱ درصد می‌پردازد در حالی که این فرد مدعی دینداری و مخالفت با نزول‌خواری است.

برخلاف آنچه فکر می‌کنید، آدم مهمی نیستید

قهرمانی گفت: پرونده شما آن‌طور که وانمود می‌کنید سیاسی نیست بلکه اقتصادی است و شما مفسد اقتصادی هستید و با تمام مفسدان اقتصادی به شدت برخورد می‌شود. ما شما را داماد نتانیاهو نمی‌دانیم و برخلاف آنچه فکر می‌کنید، آدم مهمی نیستید و فقط یک مفسد اقتصادی هستید.

مستنداتی ارائه می‌دهم تا کذب اظهارات نماینده دادستان مشخص شود

رضوی هم در پاسخ به اظهارات نماینده دادستان گفت: امروز آقای قهرمانی هرچه بی‌احترامی کرد، سکوت می‌کنم چون حق اعتراض ندارم ولی مستنداتی دارم که به دادگاه ارائه می‌دهم تا کذب اظهارات او مشخص شود. اتفاقا هم منش سیاسی من با کسی که مرا به او منتسب می‌کنید تفاوت دارد و هم جریان سیاسی که در آن هستم، با آن جریان فرق می‌کند.

متهم در ادامه دفاعیات خود با بیان اینکه خوشحالم بعد از دو سال امروز حرف‌هایم را در دادگاه می‌زنم، گفت: یکی از مدیران بانکی بعد از جلسه اول به من گفت که آقای قهرمانی نماینده دادستان گفته هر چیزی را که می‌دانی بگو و الا برایت ۱۵ سال حبس می‌گیرم.

 نماینده دادستان گفت ۱۰، ۱۵ سال برایتان حبس می‌گیرم

قاضی پرسید: چه کسی این حرف را به شما گفته است که رضوی پاسخ داد آقای شیانی این حرف را به من گفت.

در ادامه این فرد با حضور در جایگاه خطاب به قاضی گفت: ماجرا با این صورت که گفته شد و با لحن تند نبوده است، من خطاب به آقای قهرمانی گفتم کارم را درست انجام دادم چرا باید ۱۰، ۱۵ سال بروم حبس؟

قاضی مسعودی مقام در این هنگام خطاب به این فرد گفت چه کسی این حرف را به شما گفته است که وی مدعی شد: نماینده دادستان دو روز قبل از جلسه من را خواست و گفت چه نسبتی با رضوی داری با تندی به من گفت ۱۰، ۱۵ سال برایتان حبس می‌گیرم هر چه هست بگویید که من گفتم کارم را درست انجام می‌دهم.

می‌خواهم در مورد عیش و نوش صحبت کنم

رضوی ادامه داد: من الان متهم هستم و هنوز حکمی صادر نشده لذا خواهش می‌کنم اول تقوا در رسانه رعایت شود می‌خواهم در مورد عیش و نوش صحبت کنم. ماده ۱۸۶ چیست؟ من می‌خواهم مستند صحبت کنم. آقای قهرمانی در ارزیابی خود گفته است که تسهیلات با چک و سفته گرفته شده است، آقای مسعودی مقام بنده ۶۰ میلیارد تومان خدمت شما ارائه دادم و در این رابطه ماده ۱۸۶ را نیز اخذ کردیم، وقتی ماده ۱۸۶ صادر می‌شود صراحتا در آن اظهارنامه هم قید می‌شود، ماده ۱۸۶ یک ابزار نظارتی دارایی برای خلاف گویی است.

رضوی اسناد و برگه‌های خود را نزد قاضی ارائه و قاضی مسعودی مقام خطاب به وی گفت: تاریخ اخذ تسهیلات را بگویید.

وی گفت: تاریخ آن بین سال ۹۱ تا ۹۳ بوده است، بانک سرمایه به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده است که ۶۰ میلیارد تسهیلات اخذ شده است سند آن مبنی بر گواهی مالیاتی برای اعطای تسهیلات موجود است و قابل استعلام است.

وی با بیان اینکه با صدور ماده ۱۸۶ تمام اظهارنامه‌های مالیاتی کد رهگیری داشته است، گفت: در کیفرخواست اعلام شد که ماده ۱۸۶ وجود ندارد. بنده در جلد ۱۴ پرونده و در ۸ ماه گذشته در این خصوص نامه‌های عجیبی زدم، حال سوال اینجاست که در ابتدا منکر ماده ۱۸۶ شده‌اند پس چگونه الان موجود شد. در خصوص اینکه آقای قهرمانی اعلام کرده است که بنده قرارداد‌های جعلی ارائه دادم باید بگویم در تاریخ ۵/۶/۹۷ برای شرکت ساخت‌سازه قرار منع تعقیب توسط شعبه ۲ دادسرای جرایم پولی و بانکی صادر شد، پس از اعتراض قرار جلب دادرسی صادر و پرونده به دادسرا آمد، مدارک لازم ارائه شد و شاکی مبنی بر اینکه اساسا جعلی اتفاق نیافتاده بود اعلام رضایت قطعی کرد.

رضوی ادامه داد: آقای قاضی مستندانم درباره قرارداد جعلی را به شما ارائه کردم.

دوستان صدا و سیما خانواده رضوی را می‌شناسند

وی در این هنگام وکالت‌نامه‌ها را به قاضی ارائه کرد و گفت: در تمام این وکالت‌نامه‌ها نوشته شده همه تصمیمات از حقوقی و کیفری بر عهده من است و مسئولیت کارم را می‌پذیرم. تا الان با حفظ اسرار و آرامش پرونده را جلو برده‌ام، آقای قاضی خواهش می‌کنم روال همین گونه ادامه پیدا کند و قرارداد‌هایی که گفته می‌شود لطفا کارشناسی خط بدهید موضوع قرارداد سفید امضا بوده است و اصلا سودی ندارد.

رضوی ادامه داد: در زمینه شایگان تجارت و ضمانت‌نامه و آقای جهان‌بانی مطالبی دارم. آقای قاضی این مطالب قید شده و خوشحالم که شما با سعه صدر گوش می‌کنید، خدا را شکر می‌کنم دادگاه علنی است. درباره شرکت jvc پروفشنال دوستان صدا و سیما خانواده رضوی را می‌شناسند ما سی سال است در این حوزه سیستم کنفرانس ره پویان، سیستم مدار بسته، نور و دیجیتال، خط تولید نور، تجهیز سیستم مداربسته، ساخت سالن‌های مربوط به این امر فعال هستیم.

رضوی افزود: کسی که وام ازدواج حق او بود این کار‌ها را انجام می‌داده و الان هم مستندات را به شما ارائه کرد. آقای جهان‌بانی دو سال و نیم زندان است، او را می‌آورند از او اعتراف بگیرند. قراردادی امضا شده ۱۰ هزار دوربین مداربسته که مسئله خاصی نبود. اولا شرکت آقای جهانی بانی نبوده بلکه متعلق به مهدی جهان‌بانی و نه جهانی‌بانی مدنظر و شخص دیگری به نام آقای عطاران درباره ۱۰ هزار دوربین با من قرار داد بستند.

در این لحظه سید محمد هادی رضوی قرارداد را به رئیس دادگاه تسلیم کرد.

لاین اعتباری من ۵۰ میلیارد بود

وی ادامه داد: از سال ۸۹ تا ۹۳ نزدیک به چهار میلیارد تومان بیمه و حقوق و مالیات حقوقی برای اشتغال‌زایی داده شده بعد می‌گویند نفهمیدیم. شما گوشت‌فروش بودید یا غیره. من قبلا در تعریف ماده ۱۸۶ تاکید داشتم و الان هم می‌گویم وقتی صورت مالی ماده ۱۸۶ صادر می‌شود دیگر چه لزومی داشت، قرارداد بدهم. در اظهارنامه مالیاتی صراحتا خرید و فروش‌ها و تسهیلات قید شده است. ضمانت‌نامه یعنی لاین اعتباری که این لاین اعتباری من ۵۰ میلیارد بوده و صراحتا حسن انجام تعهدات ذکر شده است.

متهم رضوی مستندات شرکت شایگان تجارت را به رئیس دادگاه ارائه کرد.

مفسد اقتصادی نیستم و مستند به مستند با شما جلو می‌روم

رضوی افزود: قراردادی در پرونده من گذاشته‌اند و من نامه‌ای دارم که شرکت شایگان تجارت ضمانت‌نامه صادر شده، صراحتا در این قرارداد جعلی که آن‌ها می‌گویند نوشته‌اند حسن انجام کار. من که همه کارم درست بوده است چه لزومی داشته که یک قرارداد چرت و پرت را ارائه کنم.

در این هنگام رضوی مستندات را به قاضی ارائه کرد و گفت: من قرارداد واقعی داشتم و مسیر درستی را رفته‌ام چه لزومی داشت این قرارداد جعلی را ارائه می‌کردم من مفسد اقتصادی نیستم و مستند به مستند با شما جلو می‌روم. در دادگاه علنی ایستاده‌ام، مستند به مستند و ورق به ورق برای هر اتهامی علیه من زده شده است مدرک ارائه می‌دهم و صراحتا اعلام کرده‌ام که ۲۷ میلیارد تومان ضمانت‌نامه گرفتم.

از خوشحالی می‌خواهم گریه کنم که می‌توانم حرف‌هایم را بزنم

اگر کسی نیستم چرا VOA قبل از دادگاه سه برنامه برایم ساخت

وی ادامه داد: باید از خود دفاع کنم آقای مسعودی مقام با سعه صدر شما است که من می‌توانم جواب دهم. نماینده دادستان می‌گوید بنده، چون از کنار آقای دلاویز و خانی رد شده‌ام قطعا بده و بستانی با آن‌ها داشته‌ام، یک درصد احتمال دهید که من راست می‌گویم. در زمینه قرارداد‌های شرکت دام و پشتیبانی امور دام، آقای قهرمانی می‌گوید قرارداد‌ها ارائه نشده است این در حالی است سند آن در برگ‌نمای شماره ۲۷.۱۲ جلد ۱۸ پرونده موجود است همچنین در نامه‌ای که از وزارت اقتصاد به دادستانی کل رفته است صحت ضمانت‌نامه‌ها مورد تایید بوده است.

رضوی تاکید کرد: در جلسه قبل گفتم ۸۰ میلیارد تسویه کردم و بدهکار نیستم، من چه وقت گفتم که ۸۰ میلیارد چیزی نیست آن هم در شرایطی که مردم در فشار هستند؟ این شرکت درخواست تسهیلات و ضمانت‌نامه کرد و موضوع در کمیته اعتبارات بررسی و کارشناسی شد. از خوشحالی می‌خواهم گریه کنم که می‌توانم حرف‌هایم را بزنم به همین دلیل سپاسگزارم. اینکه نماینده دادستان می‌گوید بنده مهم نیستم اگر من کسی نیستم چرا voa قبل از دادگاه سه برنامه برایم ساخت.

همه تلاش کردند که بگویند کارشناسان از من پول گرفتند

در ادامه متهم رضوی خطاب به نمایندگان بازرسی کل کشور پرسید آیا کارشناس رسمی که فرستادید ارزیابی را ارائه کرده است نمایندگان بازرسی گفتند خیر.

وی گفت: آقای قاضی هیئت تحقیق و تفحص ۳۱ نفر بدهکار اعلام کرد و قرار بود گران‌نمایی را هم اعلام کند هیئت تحقیق و تفحص مجلس هم کارشناسی کرده است الان گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس کجاست که در آن اسمی از رضوی نیامده است.

رضوی ادامه داد: در دو قسمت کیفرخواست نماینده دادستانی گزارش خلاف واقع دارد، یکی اینکه بازرسی کل کشور هیچ گزارشی اعلام نکرده و دوم اینکه گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس وجود ندارد. من دو گزارش را زیر سئوال بردم. نظر هیئت کارشناسی متشکل از نماینده منتخب من دادسرا و بانک بوده است مال من که نبود. نماینده دادسرا ۷۱ میلیارد تومان را ارزیابی کرده و ۹۱ میلیارد تومان هم به روز بوده، می‌گویید که چرا جهش قیمتی داشته درحالیکه در شرایط کنونی طبیعی است.

وی اظهار کرد: آقای قاضی همه تلاش کردند که بگویند این کارشناسان از من پول گرفتند نماینده دادستان می‌گوید رضوی آمده این سود را بگیرد و سود را ۳۱ درصد کرده، باید بگویم بانک بدهی من را برداشته و طبق اصول خود ۱۰درصد سپرده نگه می‌داشتند که مصوبه صریح بانک مرکزی است. آن‌ها ۱۰ درصد را از جیب من در یک سال نگه داشتند، ولی سود ۲۷ الی ۲۸ درصد را گرفتند من می‌گویم این را بردار، چون خلاف است. آقای امامی پول داده در حالی که پول خودم را داده است و در سریال شهرزاد من با وی قرارداد بسته‌ام.

برای اینکه فریب نخوریم عذر بازنشستگان را خواستیم

رضوی گفت: درباره اساس‌نامه ملک به من می‌گویند شما گوشت‌ فروش هستید، دوربین مدار بسته می‌فروشید و ... من طبق اساسنامه شرکت شایگان تجارت انجام وظیفه کرده‌ام کار من این بود من هلدینگ داشتم.

وی درباره اقاله توضیح داد و نامه‌ای را با خطاب آقای خانی ارائه کرد که به اذن قاضی متهم خانی در جایگاه حاضر شد.

در ادامه خانی گفت: تمام فعالیت آقای رضوی از جمله تسهیلات، تهاتر و تسویه در دوران قبل از من بوده او نامه‌ای به من زد که علیرضا علی‌محمدی درخواستی داشته، من قریب به ۱۱ سال است که آقای علی محمدی را می‌شناسم. زمانی که علی محمدی وارد بانک سرمایه شد، بنا به تصمیم هیئت مدیره همه بازنشستگان از بانک سرمایه رفتند و ما بانک را تحویل نیروی جوان دادیم و برای اینکه فریب نخوریم عذر بازنشستگان را خواستیم.

نامه‌ای که می‌گویید نمی‌دانم چگونه به دست آقای رضوی رسیده است

خانی اضافه کرد: آقای علی محمدی را به عنوان اولین جوان در بانک به کار گرفتیم بعد از مدتی از هیئت مدیره و آقای رضوی شکایت کردیم، آقای علی محمدی را به عنوان ریاست وصول مطالبات انتخاب کردیم که فردای آن روز کسی با من تماس گرفت که آقای علی محمدی را بردار و در جای دیگر بگمار من قبول نکردم دستور ضابط وقت را رعایت نکردم و مسیر را ادامه دادم چرا که من هیچ مستند مکتوبی علیه آقای علی محمدی ندیدم همه شنیداری بود.

وی ادامه داد: این نامه‌ای که می‌گویید نمی‌دانم چگونه به دست آقای رضوی رسیده است، من در این نامه‌ها نوشته بودم بسیار متاسفم این مراتب را به کرّات می‌شنوم به دفتر نوشتم این موضوع محرمانه بماند، چون مستند ارائه نشده و درباره حیثیت و آبروی افراد است و تا زمانی که مستند ارائه شود، موضوع محرمانه باشد.

نمره بانکی من بیست شده است

در این هنگام قاضی مسعودی مقام آقای علی محمدی مسئول وصول مطالبات بانک سرمایه را برای پاسخ به جایگاه خواند.

علی محمدی در جایگاه حاضر شد و گفت: در جلسه قبل و امروز اتهامات زیادی را متوجه بنده کردند که این مطالب از صدا و سیما نیز پخش شد، در خصوص تهمت‌های آقای رضوی متنی نوشته‌ام که آن را می‌خوانم و در جلسه آینده صحبت‌هایم را ارائه می‌دهم.

وی افزود: من یک بانکی هستم و طبق اذعان آقای خانی نمره بانکی من بیست شده است، آقای رضوی متهم به اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور در جلسه قبل و امروز به جای پاسخگویی در خصوص موارد اتهامی خویش اتهاماتی را به آقای فرجی از پرسنل پلیس ویژه آگاهی، بازپرس و نماینده دادستان و بنده حقیر مطرح نمود که ضمن رد آن حق خود را جهت طرح شکایت با موضوع افترا و تشویش اذهان عمومی مفروض می‌دانم.

شما به نام نوکرزاده، خود را وکیل مدافع دلسوز مردم می‌دانید

علی محمدی اظهار کرد: در این مسیر بار‌ها و بار‌ها آماج تهدید‌ها و بدترین اتهامات قرار گرفتم و تا جایی آبرویم در رسانه ملی با نشر اکاذیب یک متهم هدف قرار گرفت. از این جایگاه به آقای رضوی و سایر متهمان اعلام می‌کنم که ما هستیم و ایستاده‌ایم، در این مسیر آبرو که جای خود را دارد، جان ناقابل خود را از طریق مبارزه با فساد خواهیم داد.

وی افزود: شما به نام نوکرزاده، خود را وکیل مدافع دلسوز مردم می‌دانید. آقای رضوی جدای از مبلغ ۲۷ میلیارد ضمانت‌نامه، پس از اخذ ۸۰ میلیارد تومان از بانک سرمایه برخی از مبالغ را به میزان ۱۹ میلیارد تومان صرف ملکی در بلوار اندرزگو کرده‌اید و در نهایت همان ملک را به قیمت ۱۲۵ میلیارد به بانک می‌فروشید و از همان پول‌هایی که بانک به شما داده بود وام خود را تسویه می‌کنید. در حالی که ۴۱ میلیارد تومان در جیب شما جا مانده است و آن را وام بلاعوض تلقی کرده‌اید و با ۲۷ میلیارد ضمانت‌نامه داعیه دار حقوق مردم هستید.

علی محمدی اضافه کرد: آقای رضوی قرار نبود اسمی از پدر همسر شما آورده شود، شما دادگاه را به مسیری هدایت کردید و خود را فدایی نزاع سیاسی معرفی کردید. آقای رضوی داماد نتانیاهو کی این گونه کرد که شما کردید؟

وی اظهار کرد: انتخاب من برای معاونت قبل از دوران آقای خانی و در زمان آقای بیرانوند انجام شد. بنده فعالیت خود را از شعبه از پشت باجه شروع کرده‌ام و با گذراندن روند انتصابات برای معاونت یک اداره انتخاب شدم. بنده نه داماد وزیر و نه از یک خانواده متمول بوده‌ام بلکه همه این‌ها ثمره تلاش و لطف خداوند بوده است. بانک سرمایه چندین مدیرعامل عوض کرده و پرونده‌ها همگی پراکنده و نامرتب بود حکم بنده به عنوان ریاست اداره در تاریخ ۱۵/۷/ ۹۵ صادر شد، به صورت ۲۴ ساعته گزارش‌ها را بررسی کرده‌ام و از همان روز‌ها لیست بدهکاران کلان را استخراج کرده‌ام و تهاتر‌ها را افشا نموده‌ام.

علی محمدی تصریح کرد: آقای رضوی گفته است که جز ۳۱ بدهکار بانک سرمایه نیست، اولا تعداد بدهکاران ۳۱ نفر نیست ثانیا برخی افراد از ۱۰۷ میلیارد تومان پولی که شما برده‌اید مبلغ تسهیلاتشان کمتر بوده است.

وی بیان کرد: متهم رضوی در ادعایی مضحک به بنده تهمت رشوه در برج ۹ سال ۹۵ برای بستن پرونده منتسب می‌کند این در حالی است که در آن تاریخ بازپرس و ضابطین قضایی در جریان تخلفات وی بوده‌اند. من چرا باید رشوه می‌گرفتم بنده نزدیک به صد‌ها گزارش از مفسدین اقتصادی به دادسرا فرستاده‌ام حساب‌های من را بررسی کنید، با ماشین شخصی خود حساب‌ها و پرونده‌ها را بررسی کرده‌ام و شب و روز به فکر فرهنگیان هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز