خبرگزاری کار ایران

پیرامون مشکلات کشاورزان دهستان چنانه شوش مطرح شد؛

گندمکاران چنانه خواستار تسویه مطالباتشان هستند

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۵۳۲

گندمکاران دهستان چنانه (شهرستان شوش) به عدم تسویه مطالباتشان از سوی مرکز خرید گلدشت چنانه اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کشاورزان گندمکار دهستان چنانه (واقع در بخش فتح‌المبین شهرستان شوش) به نحوه پیگیری مطالبات گندم تحویل داده‌شان به مرکز خرید گلدشت چنانه اعتراض کردند.

حکیم خنیفر (رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان شوش و دبیر خانه کشاورز شهرستان شوش) ضمن تایید مطالبات کشاورزان، اظهار داشت: به گفته جهاد کشاورزی شهرستان شوش؛ ۱۱ مرکز خرید در این شهرستان هستند که هشت تای آنها زیر نظر تعاون روستایی می‌باشند و سه مرکز دیگر زیر نظر شرکت غله و خدمات بازرگانی. 

وی با تاکید بر اینکه شرکت غله، نهادی است که مجوز مراکز خرید را صادر می‌کند، گفت: از میان نهادهای معرفی‌شده، دو مرکز از سوی شرکت غله برای دریافت گندم مجوز دریافت نکرده‌اند: یکی گلدشت چنانه و دیگری رحیم‌خانی. 

نایب رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان در ادامه، گفت: گرچه شرکت غله مجوز خرید به این دو مرکز نداده، اما آنها از کشاورزان بار گندمشان را تحویل گرفته‌اند. 

وی اظهار داشت: اگر این مراکز تخلفی صورت داده باشند، باید به آنها رسیدگی شود. اگر این دو مرکز واقعا تخلفی صورت داده باشند، چطور است که به آنها مجوز احداث سیلو را داده‌اند؟  

نماینده کشاورزان استان خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز، با اشاره به اینکه وضعیت فعلی موجب سردرگمی و اعتراض کشاورزان شده، توضیح داد: این دو مرکز با دریافت گندم کشاورزان، به دنبال دریافت مجوز رسمی شرکت غله برای خرید و متعاقبا، دریافت مبلغ گندم‌ها از دولت هستند. به هر حال، آنها نیز هزینه‌هایی برای آماده‌سازی انبارها و مراکزشان صورت داده‌اند. 

دبیر خانه کشاورز شهرستان شوش یادآور شد: رویه این است که وقتی کشاورز گندم را تحویل انبار و یا سیلو می‌دهد، صاحب انبار در ازای وزن بار گندمی که گردآوری کرده، مبلغی را از شرکت غله دریافت می‌کند. اما وقتی این دو بی‌مجوز باشند دولت حاضر نیست پولی به آنها بپردازد. در نتیجه، کشاورزان نیز در حال حاضر نمی‌توانند بابت بیش از ۴۵۰۰ تن گندمی که تحویل داده‌اند مبلغی را دریافت کنند. 

نایب رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان در پایان، اشاره کرد: البته بوده‌اند کشاورزانی که طی مدت اخیر، گندمی را که تحویل این انبارها داده‌اند، در پی عدم دریافت هزینه آن، با مراجعه مجدد به مراکز، گندمشان را پس گرفته‌اند تا یا به مرکزی دیگر بدهند و یا در بازار به صورت آزاد به فروش برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز