خبرگزاری کار ایران

افزایش ۵۸ درصدی تخلفات صنوف در آذربایجان شرقی/ گرانفروشی بیشترین تخلف اصناف است

کد خبر : ۷۶۴۵۱۸

معاون بازرسی اتاق اصناف ارومیه با بیان اینکه گرانفروشی بیشترین تخلف انجام شده توسط اصناف است، گفت: شاهد افزایش ۵۸ درصدی تخلفات نسبت به سال گذشته هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه کرمعلی حقدوست در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سابقه تشکیل واحد بازرسی از سال ۷۴ ، اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان طی سال ۹۷ انجام شده است که در این راستا ۵ هزار و ۵۸۴ فقره پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی صادر شده است.

وی، با اشاره به ارزش ریالی این پرونده های تخلف، افزود: ۲۵ میلیارد و ۱۸۵ میلیون و ۲۸۴ هزار ریال ارزش ریالی این تخلفات بوده که بیشترین نوع تخلفات انجام شده گرانفروشی بوده است.

معاون بازرسی اتاق اصناف ارومیه، با بیان اینکه بازرسی های انجام شده در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش دارد، ابراز کرد: ۵ هزار و ۷۵۱ مورد شکایات مردمی از سامانه های ۱۲۴ و ۱۳۵ که مربوط به سازمان صمت و سازمان بازرسی است ثبت شده و ۱۹۳ درصد افزایش تکمیل پرونده و ۴۷ درصد افزایش شکایات نسبت به سال ۹۶ را در پی دارد.

وی، مهم ترین تخلفات انجام شده را عدم درج قیمت ،عدم صدور فاکتور  و گرانفروشی عنوان کرد و گفت: اخیرا از سال گذشته رسیدگی به تخلفات نانوایان را هم به ما واگذار کرده اند ‌‌که تخلفات آنها  شامل ۲۶۱ مورد گزارش مردمی، ۴ هزار و ۷۹۸ مورد بازرسی و ۳۳۹ مورد تشکیل پرونده در خصوص گرانفروشی و کم فروشی بوده است.

حقدوست، تاکید کرد: ارزش ریالی تخلفات نانوایان ۶۴۶ میلیون و ۴۰۶ هزار ریال بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز