خبرگزاری کار ایران

آقاپور علیشاهی:

تسهیلات اشتغال روستایی به شهرک‌های صنعتی کمتر از ۲۰۰ هزار نفر کارگر تعلق نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۶۹۶

یک نماینده مجلس با انتقاد از عدم تخصیص تسهیلات اشتغال‌زایی برای شهرک‌های صنعتی کمتر از ۲۰۰ هزار نفر کارگر، گفت: تسهیلات اشتغال روستایی به شهرک‌های صنعتی تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش ایلنا، «معصومه آقاپور  علیشاهی» گفت: یکی از مهمترین موضوعات در شرایط فعلی برای کمک به صنایع کوچک حذف پیمان‌سپاری ارزی است؛ چرا که پیمان‌سپاری ارزی مانع بزرگی برای بنگاه‌های اقتصادی در صادرات غیرنفتی است.

نماینده شبستر در ادامه به خانه ملت، گفت: یکی از مشکلات صنایع کوچک، تهیه مواد اولیه است؛ چراکه حمایتی از آنها برای تهیه و واردات مواداولیه موردنیاز، صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه تامین سرمایه در گردش از جمله موانع پیش روی گسترش صنایع کوچک است، اظهار کرد: صاحبان این صنایع ناچارند مواد اولیه را نقد و به قیمت روز خریداری کنند اما این اعتبارت را پس از تولید و فروش می‌توانند مجدد به دست آورند؛ در نتیجه تامین نقدینگی با سختی‌های بسیاری برای آنها همراه است.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه تسهیلات مربوط به اشتغال روستایی به شهرک‌های صنعتی تعلق نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید این موضوع اصلاح شده و شهرک‌های صنعتی کمتر از ۲۰۰ هزار نفر نیز از این تسهیلات استفاده کنند.

آقاپور ادامه داد: منظور از این حرف عدم پرداخت اعتبارات مورد نیاز اشتغالزایی روستایی نیست؛ بلکه بهتر است این اعتبارات به شهرک‌های صنعتی که در روستاهای زیر ۲۰۰ هزار نفر وجود دارد پرداخت شود؛ چراکه با تحقق این امر اشتغال مورد نیاز روستاها نیز تامین می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: محاسبه قیمت پایه در گمرک به شدت تولید کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط را کاهش داده است سرمایه در گردش آنها به شدت کم شده همچنین صادرات غیرنفتی آنها به حداقل رسیده است بنابراین باید فکری به حال آنها شود در غیر این صورت دچار بحران شدیدی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز