خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه آثار تجسمی رَدماند

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۶۱۶

نمایشگاه آثار تجسمی «رَدماند» در گالری نگر افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، نمایشگاه آثار تجسمی «رَدماند» در گالری نگر در روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با شرکت گروهی از هنرمندان آثار تجسمی به شکل کیوریتوریال افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه تا تاریخ ۱۰ خرداد و به مدت دو هفته برقرار خواهد بود.

حیدر زاهدی (کیوریتور نمایشگاه «رَدماند»)، در استیتمنت نمایشگاه برای توضیح عنوان خود چنین نوشته است: رَدماند، به ساده‌ترین شکل، ردپای ذهنیات محض آدمی در دنیای ملموس اوست؛ همه آن‌چه از آن‌ها درک فیزیکی نداریم و به واسطه باورهای خودمان، جامعه و سنت‌ها بر پیکره‌ی حیات ملموس و روزمره‌مان باقی مانده ‌است.

او در این نمایشگاه هرگز به مدیا و تکنیک وفادار نبوده است و در مجموعه کارهای این نمایشگاه مدیای نقاشی، طراحی، عکس، مجسمه و پرفورمنس‌آرت به‌طور هم‌زمان دیده می‌شود. زاهدی باورهای ذهنی را سازنده «متافیزیکِ حضوری» می‌داند که در غایب‌ترین وجه خود قرار دارند.

او در ادامه‌ی استیتمنت خود می‌نویسد: فهم و درک ملموس جهان در مواجهه با این حضورِ غایب به شکلی بی‌پایان نیاز به واسازی را می‌طلبد. واسازی در این مجال ضروری است؛ اما نه یکباره و فوری. چرا که آدمی جز همین زبان، فرهنگ و تاریخ گزینه‌ی دیگری در پیش‌رو ندارد و این ملغمه‌ی آمیخته به متافیزیک، همه‌ی جهان و فهم آدمی را می‌سازد و یکباره خراب کردن آن‌ها مقارن با آوارگی انسان و فرهنگ چندهزارساله‌ی اوست». او پس‌مانده‌های ردپای متافیزیکی در فضای تجسمی را در همه‌ی طرح‌ها، ضرب‌قلم‌ها، رنگ‌گذاری‌ها، کادربندی‌ها و ساخت‌های حجمی آثار نمایشگاه خود به مخاطب نشان می‌دهد. اشکالی نوستالژیک، اسطوره‌ای و آیینی که به زعم او سوژه‌ی انسانی قادر نیست آن‌ها را به راحتی کنار بگذارد.

هنرمندان حاضر در این مجموعه به ترتیب الفبا فاطمه افشاری، علیرضا چمک، هدیه خانعلی، خاطره خرم‌خواه، مینا درویش، مهدی سیفی، مژده علیپور، سعید محمودی و حامد نورایی هستند. این نمایشگاه در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ و در روزهای دیگر از ساعت ۱۵ تا ۲۰ برای بازدید عموم برقرار خواهد بود.

زاهدی امیدوار است این نمایشگاه تاثیر خود را در پس از برقراری در ادامه مسیر هنرهای تجسمی ایران باقی بگذارد.

او می‌گوید: این نمایشگاه در پی شناختی است تا بتواند جایی برای مداقه بر ردپاهای ذهنی انسان باشد و محلی برای اندیشیدن به یک جایگزین بدن‌مند و قابل درک را ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز