خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت:

مسئولیت گردشگر سلامت از مبدا تا بیمارستان مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۵۸۹

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت معتقد است: امضای توافق‌نامه بین سازمان میراث‌فرهنگی و وزرات بهداشت، حوزه گردشگری سلامت را سامان‌دهی می‌کند.

به گزارش ایلنا، امین حقیقت (دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت) در تحلیل توافق صورت گرفته روز گذشته میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت بهداشت، گفت: با امضای این توافق‌نامه، حدود و اختیارات دو دستگاه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه گردشگری سلامت مشخص شد.

حقیقت افزود: با توجه به ابهامات و در برخی موارد اختلافات سازمان میراث‌فرهنگی و وزارت بهداشت و سوالات فعالان گردشگری سلامت، دو دستگاه تصمیم گرفتند با امضای توافق‌نامه‌ای، حدود و اختیارات خود را مشخص کنند.

او ادامه داد: با امضای این توافق‌نامه از مداخله غیرتخصصی در وظایف تخصصی دستگاه‌ها جلوگیری می‌شود و سامان‌دهی گردشگری سلامت به شکل کاملا برنامه‌ریزی‌شده‌ در تمام کشور در دستور کار قرار می‌گیرد.

حقیقت افزود: براساس این توافق‌نامه، تمام فعالیت‌های گردشگری، شامل بازاریابی، تبلیغات، حضور در نمایشگاه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، همایش‌ها و سمینارهای مرتبط با گردشگری سلامت، حمل و نقل، اخذ ویزا، اقامت، برگزاری تورهای ایرانگردی و بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، طبیعی، مذهبی، راهنمای گردشگری و تمام خدمات مرتبط در اختیار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری خواهد بود.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت اضافه کرد: تمام دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که مجوز فعالیت دارند به عنوان بازوان اجرایی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند.

اویادآور شد: مراحل تشخیص و درمان گردشگران سلامت هم براساس این توافق‌نامه بر عهده وزارت بهداشت است، آیین‌نامه این فرآیند در وزارتخانه تهیه و به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور ابلاغ خواهد شد.

حقیقت تاکید کرد: براساس آنچه در این توافق‌نامه مورد توجه قرار گرفته، مسئولیت گردشگر سلامت از مبدا تا بیمارستان با سازمان میراث‌فرهنگی خواهد بود و در بیمارستان و گذراندن پروسه درمان، وزارت بهداشت مسئولیت و وظیفه خود را در قبال گردشگر سلامت انجام می‌دهد.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت در پایان گفت: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و وزارت بهداشت بر هم‌افزایی و همکاری برای توسعه گردشگری سلامت در کشور تاکید دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز