خبرگزاری کار ایران

محسنی بندپی اعلام کرد:

توجه به رونق تولید و معیشت مردم راه‌های برون‌رفت از معضلات

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۹۱۰

استاندار تهران با بیان اینکه دشمن دنبال بازی کردن با روح و روان مردم است و در این مسیر از همه اهرم‌ها استفاده می‌کند، افزود: یکی از راه‌های مهم برون‌رفت از مشکلات کنونی اقتصادی توجه به رونق تولید است.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی امروز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: سال سختی را پیش‌رو داریم سالی‌که استکبار جهانی از همه اهرم‌ها و پتانسیل‌ها استفاده می‌کند تا اقتصاد کشور را دچار مشکل کند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های برون‌رفت از این معضل توجه به رونق تولید و معیشت مردم است، ادامه داد: هر چقدر فضای تولید و اشتغال افزایش یابد می‌توانیم منابع ارزی را با داد و ستد از کشورهای همسایه تامین کنیم.

محسنی بندپی افزود: بخش‌خصوصی وارد شده است. مواد اولیه باید از چند چرخه بگذرد تا به دست مصرف کننده برسد که نیاز به آورده بیشتر است. از بانک‌ها انتظار داریم با توجه به اهمیت کار فعال تر فعالیت کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست با اشاره به تخصیص یارانه به طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تولیدی استان گفت: 476 میلیارد ریال یارانه برای طرح‌های استان در نظر گرفته شده که 20 درصد آن محقق و به حساب بانک‌ها واریز شده است.

یدالله صادقی با بیان اینکه برای طرح‌های بازسازی و نوسازی دو هزار و 165 واحد صنعتی و معدنی در کشور پیش‌بینی 51 هزار و 720 نفر شغل شده، گفت: برای تأمین سرمایه در گردش با پیش‌بینی اشتغال 87 هزار و 429 نفر و برای کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه خوشه‌های صنعتی با پیش‌بینی اشتغال هزار نفر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: 111 میلیارد ریال یارانه برای طرح‌های نیمه‌تمام، 200 میلیارد ریال برای طرح‌های بازسازی و 157 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش استان تهران لحاظ شده که در مجموع 476 میلیارد ریال یارانه برای طرح‌های استان در نظر گرفته شده که 20 درصد آن محقق و به حساب بانک‌ها واریز شده است.

صادقی تصریح کرد: براساس این دستورالعمل در زمینه طرح‌های نوسازی و بازسازی اولویت‌ها تعیین و کمیته‌ها تشکیل شده، ضمن اینکه 31 درخواست در سامانه 'بهین‌یاب' نیز ثبت شده و خواسته ما از بانک‌ها این است که گزارشی از میزان آمادگی خود ارائه و نماینده‌ای را برای بررسی طرح‌ها به کمیته‌ها معرفی کنند.

وی با بیان اینکه برای طرح رونق تولید در سال 97، 13 هزار و 712 پرونده در کل کشور تشکیل شده، گفت: هشت‌هزار و 486 پرونده به بانک معرفی شده که از این تعداد به دو هزار و 981 طرح با اعتبار 9 هزار و 119 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

صادقی با اشاره به میزان مشارکت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اضافه کرد: بانک آینده از 28 طرح به 22 طرح تسهیلات پرداخت کرده در حالیکه بانک‌ صادرات از 21 طرح به پنج طرح، بانک ملی از 34 طرح به سه طرح، بانک‌سپه از 22 طرح به پنج طرح، بانک تجارت از 13 طرح به شش طرح، بانک‌ملت از 41 طرح به دو طرح، بانک صنعت‌ومعدن از 16 طرح به هشت طرح و بانک توسعه و تعاون از هشت طرح به یک طرح تسهیلات پرداخت کرده‌اند. بر این اساس در فرآیند رونق تولید از 31 استان در رتبه 22 قرار گرفته ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز