خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان؛

حداقل هزار ایستگاه جدید به شبکه‌های زلزله‌نگاری اضافه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۶۵۸

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند حداقل هزار ایستگاه جدید به شبکه های شتاب‌نگاری کشور و ۴۰۰ دستگاه به شبکه لرزه‌نگاری و پیش‌نشانگرهای زلزله اضافه شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح جز «۱» بند «پ» ماده ۶۰ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را با ۱۵۲ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۱۹۷ نماینده حاضر تصویب کردند.

نمایندگان در این ماده مقرر کردند به شبکه‌های ایستگاه های شتاب نگاری کشور در طی برنامه ششم توسعه، ضمن نوسازی دستگاه های موجود، حداقل هزار ایستگاه جدید اضافه می شود، شبکه لرزه نگاری و پیش نشانگرهای زلزله نیز به حداقل چهارصد دستگاه افزایش می یابد.

بر اساس این ماده، اولویت در توسعه این شبکه ها با مناطق زلزله خیز با خطر نسبی بالا و همچنین پهنه های جمعیتی با تراکم بالاست، مدیریت یکپارچه و متمرکز شبکه شتاب نگاری توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می شود، در ضمن ظرفیت شبکه شتاب نگاری باید در قطع و وصل شریان های حیاتی (گاز و برق) در هنگام بروز زلزله به کار گرفته شود.

نمایندگان همچنین وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردند تا پایان برنامه ششم ، در مراکز استان ها و شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت پهنه و حریم گسل های شهری را مطالعه و شناسایی کند، همچنین در این شهرها و در نقشه های طرح تفیلی بر اساس مطالعات پهنه بندی لرزه ای و پهنه و حریم گسل ها ومحل احداث ساختمان های با ارتفاع و طبقات مختلف لحاظ می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز